  • 1. Data: 2005-08-19 10:52:46
    Temat: Podpisał ? Czy nie podpisał ? ZUS - a umowa zlecenie :) ?
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Pytanko.

    Czy prezydent podpisał nowelizację ustawy o ubezpieczeniach społecznych
    mówiącą o wysokości składek ZUS dla pracujących na umowę zlecenie/ o
    dzieło i prowadzących jednocześnie działalność gospodarczą ?

    Wydawało mi się, i czytałem o tym w money.pl że ta sama ustawa mówi
    także w swoich zapisach o 1/2 składek ZUSowskich dla nowych
    przedsiębiorców przez 2 lata od rozpoczęcia działalności. Ale czytałem
    na stronach www Kancelarii Prezydenta tę nowelizację i nic nie było o
    składkach dla umowy zlecenia ?!

    Co więcej dzwoniłem do szczecińskiego ZUSu i powiedziano mi, że nic nie
    wiedzą o tym by podpisał tę nowelizację, a jedynie wiedzą o tym, iż był
    taki projekt ?

    Jak to w końcu jest ? :)

    Pozdrawiam

    Vonnegut79

  • 2. Data: 2005-08-19 12:31:10
    Temat: Re: Podpisał ? Czy nie podpisał ? ZUS - a umowa zlecenie :) ?
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Dołączam się o pytania!
    A tak na marginesie- do kiedy ma czas?

    Użytkownik "Vonnegut79" <v...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:de4do1$p3n$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-08-19 15:32:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>
    w wiadomości <news:de4do1$p3n$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]

    > mówiącą o wysokości składek ZUS dla pracujących na umowę zlecenie/ o
    > dzieło i prowadzących jednocześnie działalność gospodarczą ?
    [...]
    > Jak to w końcu jest ? :)

    Podpisał 15 sierpnia

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2005-08-19 15:41:47
    Od: "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl>

    > Podpisał 15 sierpnia

    To dlaczego księgowe oraz ludzie z ZUSu nic o tym nie wiedzą ? Jakiś link
    do ustawy i notki o podpisaniu ? Na stronie Kancelarii Prezydenta, gdzie
    podają ustawy jakie podpisał Kwasniewski nie ma nic na ten tema. Więc ?:)

    Vonn

  • 5. Data: 2005-08-19 18:59:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Buff & Kiteczka <v...@i...pl>
    w wiadomości <news:de51gm$o2v$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > To dlaczego księgowe oraz ludzie z ZUSu nic o tym nie wiedzą ?

    IMO obu brakuje zdolności logicznego myślenia :)

    > Jakiś link do ustawy i notki o podpisaniu ? Na stronie Kancelarii
    > Prezydenta, gdzie podają ustawy jakie podpisał Kwasniewski nie ma nic na
    > ten tema. Więc ?:)

    To może po kolei: ile było ustaw "o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych" uchwalonych 1 lipca 2005?

    A na <http://www.prezydent.pl/x.node?id=66> pozycja 137 to o czym jest?

    I jakoś dziwnie "tytuł" jest taki sam jak pozycja 101 na
    <http://ks.sejm.gov.pl/proc4/wykazy/ust06205.htm>

    Tak sobie wnioskuję, jaką to inna ustawę mógł podpisać... :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2005-08-19 19:12:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Buff & Kiteczka <v...@i...pl>
    w wiadomości <news:de51gm$o2v$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > To dlaczego księgowe oraz ludzie z ZUSu nic o tym nie wiedzą ?

    IMO obu brakuje zdolności logicznego myślenia, a przede wszystkim motywacji
    -- czy sie stoi, czy się... ;)

> [...]

    ile było ustaw "o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z
    Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz ustawy o systemie ubezpieczeń

    Ta? Pozycja 101 na <http://ks.sejm.gov.pl/proc4/wykazy/ust06205.htm>

    A pozycja 137 na <http://www.prezydent.pl/x.node?id=66> to o czym jest?

    Tak sobie tylko wnioskuję... jaką to inna ustawę mógł podpisać... :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-08-19 20:24:59
    Od: "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > A pozycja 137 na <http://www.prezydent.pl/x.node?id=66> to o czym jest?
    >
    > Tak sobie tylko wnioskuję... jaką to inna ustawę mógł podpisać... :D

    Hmm - ok, zwracam honor - wygląda na to, że jednak podpisał :( To teraz w
    kwestii formalnej...

    cyt. "...Ustawa wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po
    upływie
    miesiąca od dnia ogłoszenia..."

    :) Ogłoszona gdzie ? w Dzienniku Ustaw ? i dwa jeśli dobrze rozumiem. To
    miesiąc od dnia np 4 września (jeśli przyjąć to za dzień ogłoszenia) - więc
    4 października i do końca paźdzernika lecimy i obowiązuje od 1 listopada ?
    :)

    Vonn

  • 8. Data: 2005-08-19 21:11:36
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    > Użytkownik Buff & Kiteczka <v...@i...pl>
    > w wiadomości <news:de51gm$o2v$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    Fakt, podpisał, ale od kiedy obowiązuje?
    Wydaje się, że od 1.10.2005 - tak czytam z jej art. 4, ale może to jakoś
    inaczej trzeba rozumieć?
    Oczywiście ogłoszona jeszcze nie jest, bo 'mały pałac' nie wydał stosownego
    nakazu druku w Dz.U. Ale do końca sierpnia chyba się wyrobią.

    "Ustawa wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie
    miesiąca od dnia ogłoszenia"

    SIM

  • 9. Data: 2005-08-19 21:38:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Buff & Kiteczka <v...@i...pl>
    w wiadomości <news:de5i4m$nfi$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]

    > upływie miesiąca od dnia ogłoszenia..."

    > :) Ogłoszona gdzie ? w Dzienniku Ustaw ?

    Echh, a ustawy to się w Faktach ogłasza? ;P

> [...]
    > 4 października i do końca paźdzernika lecimy i obowiązuje od 1 listopada ?

    Ja tez od końca bym to rozbierał i wyszłoby mi to samo, tyle, ze pewnie
    zdążą w sierpniu ogłosić...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2005-08-19 21:40:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    > upływie miesiąca od dnia ogłoszenia..."

    > :) Ogłoszona gdzie ? w Dzienniku Ustaw ?

    Echh, a ustawy to się w Faktach ogłasza, bo te księgowe i pracownicy zusu
    czytaja i ogladają ;P?