    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podwyzszenie wartości środka trwałego a umorzenie
    Date: Sat, 30 Nov 2002 00:53:45 +0100

    On 29 Nov 2002 i...@o...pl wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Przez 18 miesięcy biuro rachunkowe umarzało mi środek trwały - czas amortyzacji
    >+ to 3 lata.
    >+ Zakup netto to 5000 zł.
    >+ Po 18 miesiącach zakupiłam do tego w/w środka trwałego rzecz, która podwyższyła
    >+ jedo wartość o 1000 zł.
    >+ I teraz nasuwa mi się pytanie: Jak dalej powinno się amortyzować środek trwały?
    >+ Pytam z czystej ciekawości, jak będą wyglądały umorzenia.

    IMO - jak dotąd.

    Czy ja dobrze czytam w art. 23a.17 "których jednostkowa cena nabycia
    przekracza 3 500 zł" i że nie widzę "podatnik może" ?
    Sugeruję że wygląda na to iż (w odróżnieniu od przyjmowania
    "na stan" ŚT, kiedy to *można* sobie przy kwocie < 3500 zł wybierać)
    tu nie ma wyboru - jednostkowa cena <3500 -> idzie w koszt, ponad
    3500zł - podwyzsza wartość.

    Mylę się, grupowicze ?

    Pozdrowienia, Gotfryd