  • 1. Data: 2009-02-17 21:34:12
    Temat: Pokwitowanie zakupu
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy sprzedając towar OFnpDG i nie posiadając
    kasy fiskalnej, mogę drukować klientom imienne pokwitowania
    (niebędące fakturami VAT, ale zbliżone w treści) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-17 21:59:24
    Temat: Re: Pokwitowanie zakupu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Czy sprzedając towar OFnpDG i nie posiadając
    > kasy fiskalnej, mogę drukować klientom imienne pokwitowania
    > (niebędące fakturami VAT, ale zbliżone w treści) ?

    A czemu nie chcesz wystawiać po prostu FV?

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-02-18 07:43:00
    Od: <s...@a...pl>

    > A czemu nie chcesz wystawiać po prostu FV?

    Odpowiem za Tomka :)

    1. Bo klient nie chce podawać swoich danych
    2. Bo zajmuje to wiecej czasu
    3. Bo faktura jest tylko na życzenie
    4. Bo nie che trzymać kupy papierów przez długie lata

    Powodów zapewne jest jeszcze wiecej.

  • 4. Data: 2009-02-18 08:26:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:

    [...]

    > 1. Bo klient nie chce podawać swoich danych
    > 2. Bo zajmuje to wiecej czasu
    > 3. Bo faktura jest tylko na życzenie
    > 4. Bo nie che trzymać kupy papierów przez długie lata
    >
    > Powodów zapewne jest jeszcze wiecej.

    A paragonów to nie trzeba trzymać przez długie lata?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-02-18 08:42:50
    Od: <s...@a...pl>

    > A paragonów to nie trzeba trzymać przez długie lata?

    Nie, nawet kopii nie musisz sobie robić.

  • 6. Data: 2009-02-18 08:44:30
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie, nawet kopii nie musisz sobie robić.

    Mowa oczywiscie o paragonach (czy też powkwitowaniach), a nie paragonach
    fiskanych.

  • 7. Data: 2009-02-18 08:51:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 08:43:00 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Odpowiem za Tomka :)
    >
    > 1. Bo klient nie chce podawać swoich danych

    Tutaj co prawda napisałem że chodzi mi o imienne pokwitowania,
    ale faktycznie nie każdy chce podawać dane więc zostaję
    przy wersji nieimiennej

    > 2. Bo zajmuje to wiecej czasu
    > 3. Bo faktura jest tylko na życzenie
    > 4. Bo nie che trzymać kupy papierów przez długie lata
    >
    > Powodów zapewne jest jeszcze wiecej.

    Chciałem wydrukować sobie "z góry" ileś takich
    pseudoparagonów i dorzucać do każdego towaru.
    Ponieważ to by były dokumenty "własne",
    to od strony papierowo-podatkowej nie byłoby
    z tym żadnych obowiązków.

    FVAT musiałbym wystawiać, sprawdzać, ew. korygować,
    a potem księgować - a ponieważ chwilowo stałem
    się prawie kioskiem to bym nie wyrobił z taką stertą
    papierów :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-18 08:52:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 09:26:31 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A paragonów to nie trzeba trzymać przez długie lata?

    Jeśli trzeba to fiskalne, ja mówię o niefiskalnych
    (tzn. własnym wyrobie, kasy fiskalnej nie mam).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-02-18 10:26:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 22:59:24 +0100, Piotrek napisał(a):

    > A czemu nie chcesz wystawiać po prostu FV?

    A jest płatnikiem podatku od towarów i usług VAT?

  • 10. Data: 2009-02-18 13:43:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Czy sprzedając towar OFnpDG i nie posiadając
    > kasy fiskalnej, mogę drukować klientom imienne pokwitowania
    > (niebędące fakturami VAT, ale zbliżone w treści) ?

    KP zawsze mozesz wystawic, o ile wplata gotowka :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek