  • 1. Data: 2004-02-23 20:01:06
    Temat: Pomyłka w przelewie do ZUS, co zrobić
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Niechcący wpłaciłem składke FP (31,75zł) na konto (51 - ubezpieczenia
    społecznego) a nie na 53, przeglądałem dokumentacje i natrafiłem na ten błąd
    przypadkiem, czy czekają mnie jakieś konsekwencje!!! jak to wyprostować.

    Pozdrawiam

    Nieroztargniony

  • 2. Data: 2004-02-23 20:16:50
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie do ZUS, co zrobić
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    błąd
    > przypadkiem, czy czekają mnie jakieś konsekwencje!!! jak to wyprostować.

    Dopłać na fundusz pracy 31,75 a przy następnym przelewie na ub. społeczne
    pomniejszysz sobie nadpłatę

    --
    PawełJ

  • 3. Data: 2004-02-23 21:40:21
    Od: "ania" <aniamh@gdgs.# @! %. eranet.pl_#@!%>

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Dopłać na fundusz pracy 31,75 a przy następnym przelewie na ub. społeczne
    > pomniejszysz sobie nadpłatę

    nie sluchaj go
    pisz szybko pisemko o przeksiegowanie, bo inaczej to jak chcesz zrobic jak
    ci kolega radzi: doplac, ale z odsetkami

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 4. Data: 2004-02-24 14:54:47
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    społeczne

    > nie sluchaj go
    > pisz szybko pisemko o przeksiegowanie, bo inaczej to jak chcesz zrobic jak
    > ci kolega radzi: doplac, ale z odsetkami

    juz wysłałem ale bez odsetek i teraz to juz nie wiem zupełnie co mam
    zrobić!!!

    help.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-02-24 15:07:22
    Od: "monia" <m...@p...pl>

> [...]
    błąd
    > przypadkiem, czy czekają mnie jakieś konsekwencje!!! jak to wyprostować.

    Musisz napisać pismo, w którym wyjaśniasz że zaszła pomyłka i prosisz o
    przerachowanie kwoty 31,75 pochodzącej z wpłaty z dnia tego i tego na poczet
    FP.
    Też tak robiłam... o dziwo wiele razy nawet ;)
    Powodzenia

  • 6. Data: 2004-02-24 15:19:01
    Temat: Re: Pomy3ka w przelewie do ZUS, co zrobia (was: Pomyłka w przelewie do ZUS, co zrobić)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 24 Feb 2004 15:54:47 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Jaco napisał(a):

    > społeczne

    > juz wysłałem ale bez odsetek i teraz to juz nie wiem zupełnie co mam
    > zrobić!!!
    >
    > help.
    >
    > Pozdrawiam

    Chyba nic :)). O ile kwota odsetek jest niższa od 2 krotnej ceny listu
    poleconego to nie trzeba ich płacić. W tym wypadku na pewno nie są większe.
    --
    Mieczysław

    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm

  • 7. Data: 2004-02-24 15:48:08
    Od: "ania" <aniamh@gdgs.# @! %. eranet.pl_#@!%>

    Użytkownik "Jaco" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > juz wysłałem ale bez odsetek i teraz to juz nie wiem zupełnie co mam
    > zrobić!!!

    dla swietego twojego spokoju - doplacic im te pare groszy wiecej nastepnym
    razem:-)
    bo inaczej beda sie czepiac jak bedziesz chcial zaswiadczenie o "nie
    zaleganiu"

  • 8. Data: 2004-02-25 14:55:49
    Temat: Re: Pomy3ka w przelewie do ZUS, co zrobia (was: Pomy3ka w przelewie do ZUS, co zrobia)
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Mieczyslaw" <m...@o...pl> wrote in message

    > Chyba nic :)). O ile kwota odsetek jest niższa od 2 krotnej ceny listu
    > poleconego to nie trzeba ich płacić. W tym wypadku na pewno nie są
> [...]
    mała poprawka, zdaje się, ze kwota graniczna dla odsetek do ZUS to 2 zł,
    trzykrotność dopaty do przesyłki poleconej jest dla zaległości US.

    Magda