  • 1. Data: 2003-01-19 18:54:35
    Temat: Pomyłka na niekorzyść US
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    własnie wziąłem się za przeglądanie ksiąg (PKPiR) za zeszły rok i
    niestety okzało się, że pomyłkowo w lipcu nie zaksięgowałem jednej FV,
    sprzedaży niestety, przez co zapłaciłem 44 zł VATu mniej. Co teraz? Jak
    rozumiem:
    a) zaksięgować to w lipcu
    b) złożyć korekty za lipiec - listopad
    c) zapłacić 44zł + odsetki (a właśnie! Ile odsetek?)
    d) zapłacić karę w myśl nowej ustawy. A właśnie, ile?

    Mam rację?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 2. Data: 2003-01-19 19:15:25
    Temat: Re: Pomyłka na niekorzyść US
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > c) zapłacić 44zł + odsetki (a właśnie! Ile odsetek?)
    A za lipiec wychodził ci VAT do płacenia? IMHO od najbliższego terminu,
    w którym było do zapłacicia.

    > d) zapłacić karę w myśl nowej ustawy. A właśnie, ile?
    E nie desperuj, może się wywiniesz...

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-01-19 19:36:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > A za lipiec wychodził ci VAT do płacenia?

    Tak. Ale zapłaciłem za mało o 44zł.

    > IMHO od najbliższego terminu, w którym było do zapłacicia.

    Czyli w lipcu. No i ile te odsetki? Jak to policzyć?

    Acha -- moja księgowa mówi, że mam jeszcze jakieś pismo o czynnym żalu z
    korektą złożyć...

    > E nie desperuj, może się wywiniesz...

    To znaczy? Jakaś dzika ustawa teraz weszła, że za korekty też są kary,
    mylę się?

  • 4. Data: 2003-01-19 20:04:23
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Tak. Ale zapłaciłem za mało o 44zł.
    Aha - to odsetki od 25 sierpnia (termin płatności VAT za lipiec już z tą
    nieszczęsną fakturą)

    > Czyli w lipcu. No i ile te odsetki? Jak to policzyć?
    Na podatkowych stronach są tkie kalkultory odsetkowe - zresztą możesz
    sprawdzić tam gdzie lubisz - wskaźniki i sprawdzić wysokość odsetek
    należności skarbu państwa (te najwyższe :\)

    > Acha -- moja księgowa mówi, że mam jeszcze jakieś pismo o czynnym żalu z
    > korektą złożyć...
    Można, z zastrzeżeniem, że faktycznie teraz ONO to tak skonstruowało, że
    i za czynny żal można (wg niektórych) dostać mandat. Poczytaj
    ordynację i popatrz wyżej - były tu dość sążniste wątki na ten temat
    (inna sprawa, że chyba bez stuprocentowej odpowiedzi).

    > To znaczy? Jakaś dzika ustawa teraz weszła, że za korekty też są kary,
    > mylę się?
    Niestety możesz się nie mylić. To się teraz mięci - miała być poprawka
    na ten temat ale nie wiem jakie są jej dalsze losy.

  • 5. Data: 2003-01-19 20:26:25
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > a) zaksięgować to w lipcu
    > b) złożyć korekty za lipiec - listopad
    > c) zapłacić 44zł + odsetki (a właśnie! Ile odsetek?)
    > d) zapłacić karę w myśl nowej ustawy. A właśnie, ile?
    >
    > Mam rację?

    raczej nie, bo
    - może byc sierpień
    - napisz pisemko tzw. "Czynny żal" i czekaj na decyzję odnośnie kary
    - zrób korekty wszystkich zeznań ( od września ? )
    - Twój program powinien poradzić sobie z odsetkami

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 6. Data: 2003-01-19 20:51:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

    >raczej nie, bo
    >- może byc sierpień

    a) w sierpniu byłem zawieszony
    b) FV sprzedaży przecież musi być w tym samym dniu księgowana

    >- napisz pisemko tzw. "Czynny żal" i czekaj na decyzję odnośnie kary

    Wydział Karno-Skarbowy

    Powołując się na art.16 Kodeksu Karno-Skarbowego wyrażam czynny żal w
    związku z pomyłkowym niezaksięgowaniem sprzedażnej FV na kwotę 200zł
    netto (244zł brutto) w lipcu roku 2002. Pomyłkę skorygowałem, brakujący
    podatek VAT zapłaciłem wraz z odsetkami. Uprzejmie proszę o odstąpienie
    od wymierzenia kary za ww. przewinienie.

    z poważaniem

    PAŚ

    Załączniki
    a) kopia FV nr XXXX, która była źle zaksięgowana
    b) kopia potwierdzenia przelewu za brakujący VAT z odsetkami

    >- zrób korekty wszystkich zeznań ( od września ? )

    Od lipca....

    >- Twój program powinien poradzić sobie z odsetkami

    Nie, to prościutka Książka i nie ma tam wielu opcji.

  • 7. Data: 2003-01-19 20:52:16
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > raczej nie, bo
    > - może byc sierpień

    oczywiście, mam na myśli VAT, a nie podatek dochodowy ;)

  • 8. Data: 2003-01-20 00:04:52
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości

    > Aha - to odsetki od 25 sierpnia (termin płatności VAT za lipiec już z tą
    > nieszczęsną fakturą)

    I warto dodac, ze wlacznie z 25-tym sierpnia i dniem zaplaty,
    co zmienilo sie od tego roku. Przedtem liczylbys od 26-go.

    GreG

  • 9. Data: 2003-01-20 00:40:58
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Tristan Alder" napisał

> [...]
    >
    > Załączniki
    > a) kopia FV nr XXXX, która była źle zaksięgowana
    > b) kopia potwierdzenia przelewu za brakujący VAT z odsetkami

    http://podatki.net.pulawy.pl/read.php?f=1&i=671&t=67
    1

    Ryszard
    ps. z uwagi na porę, wybacz lakoniczność

  • 10. Data: 2003-01-20 06:44:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ryszard G napisał:

    >Użytkownik "Tristan Alder" napisał

    >http://podatki.net.pulawy.pl/read.php?f=1&i=671&t=6
    71

    Jednak nie czaję. Dobrze napisałem czy nie?