  • 11. Data: 2003-01-20 08:14:51
    Temat: Re: Pomyłka na niekorzyść US
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > I warto dodac, ze wlacznie z 25-tym sierpnia i dniem zaplaty,
    > co zmienilo sie od tego roku. Przedtem liczylbys od 26-go.
    >
    > GreG

    czy można prosić o podanie źródełka ?

    Piotr

  • 12. Data: 2003-01-20 09:06:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ niestety okzało się, że pomyłkowo w lipcu nie zaksięgowałem jednej FV,
    >+ sprzedaży niestety, przez co zapłaciłem 44 zł VATu mniej. Co teraz? Jak
    >+ rozumiem:
    >+ a) zaksięgować to w lipcu
    >+ b) złożyć korekty za lipiec - listopad

    wKF:
    a. miałeś przeniesienia VAT od lipca do listopada, że chcesz
    pół roku korygować ??
    b. masz na myśli podatek dochodowy, tj. że *również* w KPiR
    nie zaksięgowałeś przychodu (a był podatek) ?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-01-20 09:12:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jan 2003, maup wrote:
    [...]
    >+ > Acha -- moja księgowa mówi, że mam jeszcze jakieś pismo o czynnym żalu z
    >+ > korektą złożyć...
    >+ Można, z zastrzeżeniem, że faktycznie teraz ONO to tak skonstruowało, że
    >+ i za czynny żal można (wg niektórych) dostać mandat.

    Czy możesz odnieść się do moich wniosków ze wspominanych "sążnistych
    wątków":
    - czynny żal nie działa (tj. może nie działać), o ile US *już ma*
    na piśmie dokumentację twojego błędu. Może tak być wskutek posiadania
    innych twoich dokumentów, kontroli u kontrahenta i mnóstwia innych
    przyczyn
    - w tym przypadku US *nie wie* o niedociągnięciu, czyli czynny żal
    nie może być podważony

    Gdzieś się machnąłem ? :)

    [...]
    >+ > To znaczy? Jakaś dzika ustawa teraz weszła, że za korekty też są kary,
    >+ > mylę się?
    >+ Niestety możesz się nie mylić. To się teraz mięci - miała być poprawka
    >+ na ten temat ale nie wiem jakie są jej dalsze losy.

    Chyba przetwarza się z priorytetem w przedostatnim rzędzie... Skarb
    nie cierpi[1] to się nikomu nie spieszy :(

    pzdr, Gotfryd
    [1] a przynajmniej "na oko" tego nie widać.

  • 14. Data: 2003-01-20 10:36:33
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    OK, znalazłem
    dla zainteresowanych tematem
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030103/prawo/prawo_a
    _4.html#4
    http://www.rp.pl/prawo/doc/ord1030/ord1.html#3_6

    Czy metodę stosuje się wstecz, czy też dotyczy zobowiązań podatkowych od 01.01.2003 ?

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 15. Data: 2003-01-20 16:46:45
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > przyczyn
    > - w tym przypadku US *nie wie* o niedociągnięciu, czyli czynny żal
    Gotfryd, używasz LOGIKI i LOGICZNEGO MYŚLENIA w wersji homo sapiens.
    Ja się boję, że logika użyta w takich wypadkach przez US może być
    odmienną. W diametralnym skrócie - można spać spokojnie dopiero po
    przedawnieniu ;]

    > Chyba przetwarza się z priorytetem w przedostatnim rzędzie... Skarb
    > nie cierpi[1] to się nikomu nie spieszy :(
    Nie wiem, czy to nie moje urojenia ale coś mi się kojarzy, że sprawę
    pilotowała (???) z ramienia mof p. Ożóg. Nie przypuszczam, żebym
    doczekał (w tej i następnej kadencji) _pozytywnych_ poprawek w
    dziedzinie prawodawstwa finansowego. Zamiast powalczyć ze znalezieniem
    (i usuwaniem) przyczyn zapaści gospodarczej, ONO próbuje za wszelką siłę
    uszczelniać dziurawy system (patrz choćby kwestie odpowiedzialności osób
    trzecich. Ale może się mylę :D :D :D [1]

    [1] a może na Księżycu jest fabryka Snickersów ;)

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 16. Data: 2003-01-20 17:02:51
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > Jednak nie czaję. Dobrze napisałem czy nie?

    IMHO dobrze a to, co Ryszard pokazywał (zresztą bardzo zacne) to
    argument dla najbardziej zatwardziałego bęcwała (choć trafiają się i
    tacy). Możesz zostawić tak jak masz (jest przywołany odpowiedni art.
    KKS) a możesz jeszcze doklecić i taką formułkę "dla bezpieczności".

  • 17. Data: 2003-01-20 19:42:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    >On Sun, 19 Jan 2003, Tristan Alder wrote:
    >[...]
    >>

    >wKF:
    >a. miałeś przeniesienia VAT od lipca do listopada, że chcesz
    > pół roku korygować ??

    No w lipcu było do płacenia, za sierpień nie, bo była zawieszona. W
    sumie fakt -- zmiana za lipiec nie wpływa na dalsze...

    >b. masz na myśli podatek dochodowy, tj. że *również* w KPiR
    > nie zaksięgowałeś przychodu (a był podatek) ?

    Nie było. Na szczęście po zaksięgowaniu tego brakującego też nie ma...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 18. Data: 2003-01-20 21:23:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jan 2003, maup wrote:
    [...]
    >+ Gotfryd, używasz LOGIKI i LOGICZNEGO MYŚLENIA w wersji homo sapiens.

    No tak, ale wnioskowałem o ew. obalenie logiką podatkową :)
    [...]
    >+ W diametralnym skrócie - można spać spokojnie dopiero po
    >+ przedawnieniu ;]

    ...czyli nigdy.
    Skoro już dywagujemy to trzeba przypomnieć że wg aktualnych
    przepisów:
    - obiekt postępowania może nie być świadom owego postępowania (AFAIK),
    wystarczy że gdzieś literówka była...
    - wszczete postępowanie przerywa bieg przedawnienia i powoduje
    reset owego timera.

    :(

    [...o przywracaniu "ochrony" dla korekty...]
    >+ Nie wiem, czy to nie moje urojenia ale coś mi się kojarzy, że sprawę
    >+ pilotowała (???) z ramienia mof p. Ożóg.

    No to mamy zgodną pamięć.
    Ostatnio gdzieś (GP ?) widziałem wypowiedź że "prace się toczą", ale
    to chyba było przed dymisją p. minister.
    BTW: Proste przywrócenie oczwyistego zapisu musi u nas trwać
    n miesięcy... WRRRRR !

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-01-20 22:32:45
    Od: "LM" <m...@p...onet.pl>

    Dlaczego włącznie z 25-tym sierpnia, skoro jest (wg Twoich źródeł):

    § 4. Odsetki za zwłokę naliczane są OD DNIA NASTĘPUJĄCEGO PO dniu upływu
    terminu płatności podatku /.../ ???

    LM

  • 20. Data: 2003-01-20 23:15:00
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "LM" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l...
    > Dlaczego włącznie z 25-tym sierpnia, skoro jest (wg Twoich źródeł):
    >
    > § 4. Odsetki za zwłokę naliczane są OD DNIA NASTĘPUJĄCEGO PO dniu upływu
    > terminu płatności podatku /.../ ???

    Cytujesz po zmianach?
    Postaram sie jak najszybciej podac zrodlo.

    GreG