    Date: Thu, 10 Jun 2010 15:19:43 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Powódź i Vat

    > Można wiedzieć z jakiej paki niby?
    > Utrata towaru w wyniku działania siły wyższej nijak nie ma cech "wydania".

    Dostawy, Gotfrydzie, opodatkowana jest dostawa :-)
    Ale oczywiście utrata towaru dostawą nie jest.

    > Kto wystąpił z tezą że należy się VAT i dlaczego?

    Ja mam podejrzenie dlaczego.

    A mianowicie jest taka tabloidowa tendencja, której czasem poddają się i
    bardziej poważni dziennikarze, żeby dla wzbudzenia współczucia jeszcze
    trochę ubarwić nieszczęście.

    Jak to od razy bardziej dramatycznie wygląda - "popatrzcie, nie dość, że
    stracili wszystko to jeszcze ten bezduszny Urząd Skarbowy ich kroi..."
    Kupa luda straciła wszystko w powodzi więc to się "opatrzyło" - a tu
    biedny przedsiębiorca musi jeszcze od tej straty podatek zapłacić.
    I już publika dostaje nowy bodziec do współczucia poszkodowanym i
    oburzenia na "władze"

    Ewentualnie jakiś przedsiębiorca niedoinformowany albo ze złej woli tak
    się żalił do jakiejś kamery i poszło w Polskę.

    Trochę jak z tym piekarzem co o dawał biednym i za to go niby Us puścił
    z torbami, ale jak się później okazało, dla biednych szły "fistaszki",
    większość zatrzymywał jednak dla siebie.

    Radio Erewań wiecznie żywe.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813