eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPowrót z USA po kilku latach a podatek w Polsce - długawe › Re: Powrót z USA po kilku latach a podatek w Polsce - długawe
  • Data: 2005-05-05 00:07:54
    Temat: Re: Powrót z USA po kilku latach a podatek w Polsce - długawe
    Od: Kris <k...@t...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:
    > Wedlug mojego rozumienia tego artykulu wyszlo mi, ze jednak nie musze
    > placic od tych dochodow podatku.
    > Oto moja interpretacja:
    > Punkt 1 rozumiem, ze tylko w momencie gdy mam dochody w dwoch krajach,
    > to to drugie panstwo, moze sie upomniec o podatek. Czyli jak nic w
    > Polsce nie zarobie to Polska nie moze sie upomniec o podatek.
    > Punkt 2 rozumiem, ze zaweza punkt 1. Mowi, ze Polska moze sie upomniec o
    > podatek od dochodu z USA, jezli spelniony jest a, b, lub c.
    > Wracam w drugiej polowie roku, wiec bede w Polsce, krocej niz 183 dni.
    >
    > Czy moje rozumowanie jest poprawne?
> [...]

    Poszperalem jeszcze troche i sam juz sobie moge odpowiedziec.
    Moja interpretacja byla bledna. Punkt 2 mozemy sobie zupelnie odpuscic,
    chodzi o cos innego i nie dotyczy mnie.
    Punkt 1 znczy natomiast:
    Podatki od pracy najemnej placisz tylko w tym panstwie gdzie pracujesz,
    o ile masz tam miejsce zamieszkania.
    Niestety umowa ta nie precyzuje kiedy trzeba mieszkac w tym kraju.
    Ja widze kilka mozliwosci interpretacji:
    1 Na poczatku roku podatkowego.
    2 Na koncu roku podatkowego.
    3 Przez caly rok podatkowy.
    4 Przez wiekszosc roku podatkowego.
    5 W czasie wykonywania pracy.

    Najbardziej sensowne interpretacje to 4 i 5, w zwiazku z czym nie bede
    musial placic podatku w Polsce. Pytanie tylko czy US w Polsce podziela
    moja interpretacje.
    Jak sadzicie?
    Czy istnieje dla mnie jakis formalny sposob na uzyskanie wiazacej
    interpretacji z US?
    Kris