    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Powstanie zobowiazania podatkowego
    Date: Wed, 20 Feb 2002 10:34:25 +0100

    Dnia 02-02-19 21:31, Użytkownik Baffon napisał:
    > Szanowni gropowicze niech ktos mi pomoze
    > jezeli w 99 roku zle naliczylem podatek tzn ( US doliczyl sie kilku lewych
    > faktur przez co ulega zmianie podastawa naliczenia podatku dochodowego ) to
    > od kiedy liczy sie powstanie zobowiazania czy od dnia kiedy zle naliczylem
    > podatek czy od dnia kiedy US sie o niego upomnial?????

    Zaległośc podatkowa liczy się od dnia nastepnego po upływie terminu
    zapłaty.
    A więc, jeżeli masz zawyzone koszty np. w styczniu, to zaległośc
    powstaje po dni 20 lutego, bo do tego dnia miałes obowiazek zapłaty
    zaliczki na podatek za styczen nawet jeżlei zapłaciłeś ten za mały
    podatek wczesniej, bo teoretycznie miałes jeszcze szanse dopłacić go
    do 20 bez żadnych konsekwencji. Tak jest do listopada.
    Jeżeli sprawa dotyczy grudnia, to dla osoby fizycznej termin upływa 30
    kwietnia i od tego dnia liczy się zaległośc (oczywiście w kwocie
    nizapłaconego podatku, a nie całego naleznego)

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl