  • 1. Data: 2006-06-27 14:52:21
    Temat: Praca Interwencyjna
    Od: "Ziutek" <z...@E...PL>

    Mam wielka prosbe o wytlumaczenie tematyki Praca Interwencyjna.

    1.Gdzie moge znalezc cokolwiek na ten temat ( jakie akty prawne )

    2. Jestem bezrobotną osobą zarejestrowaną w Urzędzie Pracy. W Starostwie
    Powiatowym jest stanowisko pracy za zasadzie Pracy Interwencyjnej. Mam
    szanse na to zeby ta prace dostac. Moje pytania sa nastepujące:

    Na jakiej zasadzie bede zatrudniony ? Umowa o prace , umowa zlecenie ?
    Z kim bede podpisywal taka umowe czyli kto mnie bedzie zatrudnial Urzad
    Pracy czy Starostwo ?

    Kto bedzie wypłacał mi zarobki ?

    Na jaki czas zostaje zawarta taka umowa ?

    Czym to sie rozni od zwyklej umowy o prace ?

    Uprzejmie prosze o pomoc lub wskazanie źródeł

  • 2. Data: 2006-06-28 07:25:39
    Temat: Re: Praca Interwencyjna
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 cze o godzinie 16:52, na pl.soc.prawo.podatki, Ziutek napisał(a):

    > Mam wielka prosbe o wytlumaczenie tematyki Praca Interwencyjna.
    >
    > 1.Gdzie moge znalezc cokolwiek na ten temat ( jakie akty prawne )

    Kwestię tę reguluje ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku
    pracy (DzU nr 99, poz. 1001) oraz rozporządzenie z 13 lipca 2004 r. w
    sprawie szczegółowego sposobu organizowania prac interwencyjnych i robót
    publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych
    składek na ubezpieczenie społeczne (DzU nr 161, poz. 1683).

    Na wstępie pracodawca musi złożyć wniosek do powiatowego urzędu pracy, po
    czym starosta w ciągu 30 dni powiadamia go o swej decyzji. Pozytywna opinia
    oznacza dla pracodawcy i starosty podpisanie umowy o skierowanie
    bezrobotnego do prac interwencyjnych.
    Zamknięcie procedury odbywa się poprzez podpisanie z bezrobotnym umowy.
    Niniejszym powstaje stosunek pracy, a strony zostają związane przepisami
    kodeksu pracy.

    --
    Herbi
    28-06-2006 09:25:37

  • 3. Data: 2006-06-28 09:45:59
    Od: "Ziutek" <z...@E...PL>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zamknięcie procedury odbywa się poprzez podpisanie z bezrobotnym umowy.
    > Niniejszym powstaje stosunek pracy, a strony zostają związane przepisami

    Szczerze dziękuję za odpowiedz...
    Jeszcze jendo pytanie. Czy jeżeli jest to praca w Starostwie to równiez
    Praca Interwencyjna podlega konkursowi na to stanowisko ? Z tego co wiem to
    od jakiegoś czasu są w urzędach konkursy ale odnosze wrażenie że w przypadku
    pracy interwencyjnej taki konkurs nie będzie potrzebny chociaż mogę się
    mylić ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-28 18:55:27
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Ziutek" <z...@E...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    przypadku
    > pracy interwencyjnej taki konkurs nie będzie potrzebny chociaż mogę się

    Praca interwencyjna nie podlega konkursowi. To PUP kieruje konkretną osobę
    do firmy.