  • 1. Data: 2006-10-14 19:13:30
    Temat: Praca a renta rodzinna, może ktoś pomóc ?
    Od: "Paweł " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Jako młody człowiek zaczynam postanowiłem iść do pracy. Od pracodawcy
    dostałem dokumenty do wypełnienia. Jednym z nich jest oczywiścię PIT-2, a w
    nim wyraźnie jest napisane
    1) nie otrzymuję emerytury lub renty za pośrednictwem płatnika

    Więc co z tym zrobić ? Rentę otrzymuję po zmarłym ojcu, uczę się.
    Może mi ktoś powiedzieć co mam zrobić ? Wypełnić inny PIT ?
    Nie znam się na podatkach, jest to moja pierwsza praca, dopiero raczkuję w
    tych dziedzinach. ;)

    Oraz jak podejmę pracę to czy stracę rentę rodzinną ?
    Słyszałem coś takiego, że po prostu na koniec roku muszę zapłacić jakiś
    podatek a rentę będę normalnie otrzymywał w czasie gdy będę pracował oraz się
    uczył.
    Może ktoś rozwiać moje wszystkie wątpliwości i wyjaśnić dość sensownie co mam
    zrobić ?

    Dziękuję z góry za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2006-10-15 05:55:12
    Temat: Re: Praca a renta rodzinna, może ktoś pomóc ?
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uczył.
    > Może ktoś rozwiać moje wszystkie wątpliwości i wyjaśnić dość sensownie co

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    W PIT-2 podaje się, czy się pracuje lub pobiera rentę, po to by
    pracodawca wiedział, czy zastosować ulgę podatkową, czy nie. Każdemu
    przysługuje 1 ulga podatkowa i jeśli pobierasz rentę, to już z tej ulgi
    korzystasz, więc pracodawca odprowadzi do UP cały podatek jaki wyjdzie o
    wynagrodzenia.
    Co do tego czy stracisz rentę, to wejdź na stronę ZUS i poczytaj, lub
    zadzwoń do ZUS i zapytaj ile możesz dorobić, by nie stracić renty. W
    zależności od tego ile się zarabia, renta może być zmniejszona albo
    utracona, gdy zarobki przekraczają pewną kwotę. Ta kwota zmienia się co parę
    miesięcy i trzeba to śledzić.

  • 3. Data: 2006-10-15 15:45:52
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer011.htm