    From: "fart" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca bez wynagrodzenia
    Date: Sun, 15 Jun 2003 21:50:30 +0200
    Sender: a...@f...onet.pl@dial-2274.jgora.dialog.net.pl

    > Mam takie czysto teoretyczne pytanie:
    > Czy mozna kogos zatrudnic np. na czas okreslony 3 miesiace z
    > wynagrodzeniem 0zl (czyli nieodplatnie, np. w ramach odbycia stazu albo
    > cos podobnego)?
    > Czy prawnie jest to do przeskoczenia i czy sa na to jakies przepisy?
    > Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich!

    Kurdelebele :)))))
    kodeks pracy stanowi:
    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1^1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

    Czyli .... jeśli ma to być umowa o pracę to zapłacić musisz !!!!!!!!
    a jak to będzie umowa o prace a Ty ją nazwiesz inaczej i jak się dowie
    inspekcja pracy to też masz wp....l (czyli karę)

    Analizując kodeks pracy dalej ... zatrzymujemy się na chwilę przy art.13, i
    cóż my tutaj czytamy:
    Art. 13. Pracownik ma prawo do godziwego wynagrodzenia za pracę. Warunki
    realizacji tego prawa określają przepisy prawa pracy oraz polityka państwa w
    dziedzinie płac, w szczególności poprzez ustalanie minimalnego wynagrodzenia
    za pracę.

    Już wiesz ile masz zapłacić pracownikowi za jego pracę......... godziwie
    masz zapłacić .......ile to jest? ....... minimalną godziwą zapłatę za pełny
    etat podał Minister GPiPS w rozporządzeniu..........
    uznał on, że jak mu dasz za pełny etat 800 zł brutto, to powinien pracownik
    Ciebie po rękach całować :))))))))))))

    Praca za darmo ........ to chyba ma miejsce tylko w systemie społecznym
    ...... zwanym niewolnictwem .......... ale my już kurdelebele chyba z niego
    wyszliśmy ......... a może ja się mylę ??????????????

    pozdrawiam
    fart