    From: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca bez wynagrodzenia
    Date: Mon, 16 Jun 2003 10:33:36 +0200

    fart napisa?(a):

    > Kurdelebele :)))))
    > kodeks pracy stanowi:
    > Art. 22. § 1. Przez nawi?zanie stosunku pracy pracownik zobowi?zuje si? do
    > wykonywania pracy okre?lonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    > kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawc?, a
    > pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    > § 1^1. Zatrudnienie w warunkach okre?lonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    > podstawie stosunku pracy, bez wzgl?du na nazw? zawartej przez strony umowy.
    >
    > Czyli .... je?li ma to byae umowa o prac? to zap?aciae musisz !!!!!!!!
> [...]

    No tak wiem ze tak jest, ale kiedys ojciec w swojej firmie zatrudnil mnie bez
    wynagrodzenia co tez zglosil do US i wszystko bylo ok, ale z tego co pamietam
    to bylo mozliwe wlasnie przez wzglad na to ze to bylo jakby w rodzinie.
    A mnie konkretnie chodzi o to jak zrobic wszystko zgodnie z obowiazujacym prawem
    by zostac zatrudnionym "fikcyjnie" czyli zeby pracodawca mogl mi wystawic
    zaswiadczenie ze jestem pracownikiem, choc ja nie bede nic zarabial i nie bede
    narazal pracodawcy na zadne koszta.
    Moze to co proponuje berdycz w swoim poscie jest rozwiazaniem tylko czy jest to
    zgodne z przepisami i czy w tym przypadku pracodawca musi placic ZUS za mnie?