    From: "poilkj" <l...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca czesciowo za granica
    Date: Tue, 24 Feb 2004 07:46:40 -0600

    "parrot" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:65ac.00000ede.403b109e@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Zmieniam prace i mam miec dwie umowy. Jedna w firmie polskiej, druga w
    > brytyjskiej lub amerykanskiej. Jak to wyglada od strony podatkow? Place
    > podatki i tu i tam? A co z podwojnym opodatkowaniem? Czy nie moge sobie
    wybrac
    > kraju, w ktorym chce placic podatki? Co z ZUSem? Gdzie szukac informacji o
    > takich sytuacjach?

    Upodf

    art 3.1
    art 11.3
    art 11.4
    art 20.1 pkt 20) - o tym co nie jest opodatkowane
    art 23.1 pkt 31)
    art 27.9
    art 29.2

    plus umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z danym krajem.

    generalnie, zarobki za granicą przeliczasz na złotówki doliczasz do
    polskiego dochodu obliczasz podatek od niego odejmujesz podatek zapłacony za
    granicą i zaliczki zapłacone w polsce. Reszta do dopłaty i to zapewne nie
    tak małej bo w Polsce podatki są wyższe niż za granicą.
    Szczegóły w artykułach, które podałem.
    Powodzenia w próbie zrozumienia tego co jest w tych artykułach.
    ps.
    1. ustawa jest na 2004 rok, więc jeśli ma to dotyczyć 2003 to trzeba
    poszukasć w starej wersji, bo było troszkę inaczej, m.in. nieopodatkowanych
    siet było więcej.
    2. tego co będzie po wejściu do unii nie wie nikt.