  • Data: 2002-08-22 12:07:41
    Temat: Re: Praca na umowe o dzielo i wynkajace z tego kwestie
    Od: c...@r...com (ChrisS) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Sebastian D-D" <s...@i...pl>

    Zawrzec z któras chora kasa umowe o objecie ubezpieczeniem
    zdrowotnym. Jak to wyglada w MRKCh mozesz zobaczyc tu:
    http://www.mrkch.pl/index/pacjent/ubezpieczenie_dobr
    owolne

    Skladka jest wyzsza niz dla DG, bo podstawe stanowi srednie
    wynagrodzenie w sektorze przedsiebiorstw (a nie jego 60%).

    Tu chyba pozostaje tylko samodzielne oszczedzanie/inwestowanie lub
    jakas polisa z funduszem emerytalnym.

    > Jak to, zdrowotne przeciez oplacasz !!!!!!!!!!!!!

    Od czego? Wykonywanie dziela nie rodzi obowiazku ubezp. spol.
    ani nie umozliwia dobrowolnego objecia tymi ubezpieczeniami. Dlatego
    tez przychód z takiej umowy nie stanowi podstawy wymiaru skladek
    na ub. zdrowotne.

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS