  • 1. Data: 2004-12-08 10:58:29
    Temat: Prawo do odliczenia VAT
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Prowadzę KPiR
    Właśnie wpłynęła do mnie faktura z sierpnia 2004 r.
    Czy mam prawo do "normalnego" zaksięgowania jej i ujecia w ewidencji VAT w
    miesiącu wpływu tej faktury, czy też muszę robić korektę VAT-7 za sierpień
    2004?
    Art 86 ust. 11 Ustawy o VAT mówi o możliwości obniżenia kwoty podatku
    należnego w dekl. za następny okres rozliczeniowy.
    Co to jest "następny okres rozliczeniowy"? Czy może być to m-c wpływu
    faktury (czyli grudzień)?, czy jest to m-c następujący po m-cu w który
    wystawiono fakturę ( czyli wrzesień)?
    Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
    Gosia.

  • 2. Data: 2004-12-08 11:06:18
    Temat: Re: Prawo do odliczenia VAT
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/8/2004 11:58 AM, Użytkownik Robur napisał:

    > Art 86 ust. 11 Ustawy o VAT mówi o możliwości obniżenia kwoty podatku
    > należnego w dekl. za następny okres rozliczeniowy.
    > Co to jest "następny okres rozliczeniowy"?

    To okres rozliczeniowy następujący po okresie o którym mowa w art. 86
    ust 10.
    Okresem rozliczeniowym dla większości podatników jest miesiąc, dla
    małych podatników MP i podatników rozliczających się kwartalnie
    (przyznaję, że nie wiem czy tacy jeszcze istnieją) jest kwartał
    kalendarzowy.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2004-12-08 11:15:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robur napisał(a):
> [...]
    > Co to jest "następny okres rozliczeniowy"? Czy może być to m-c wpływu
    > faktury (czyli grudzień)?, czy jest to m-c następujący po m-cu w który

    VAT co do zasady rozlicza się wg. okresu wpływu - termin "następny okres
    rozliczeniowy" dotyczy następnego po okresie w którym faktura wpłynęła.
    Jednak jeżeli data wpływu jest tak bardzo oddalona od daty wystawienia
    faktury to trzeba by móc jakos ten spóźniony wpływ udokumentować.
    Jeżeli faktura przyszła listem poleconym, zachowac kopertę. To jest
    akurat naprostszy sposób.
    Jeżeli firma prowadzi dzienik korespondencyjny, wpisac fakture do
    dziennika w dacie wpływu. Z mojego dośwaidczenia wynika że USy bardzo
    lubia takie papierowe dzienniki korespondencyjne i tratuje je powaznie.

    Jeżeli zaden z dwóch powyższych nie pasuje, trzeba by pogłówkowac.
    W ostateczności zeznania wstawcy faktury mogą nam pomóc.
    Czasami na fakturze jest miejsce na wpisanie daty otrzymania faktury,
    ewentulanie mozna datę wpsiac koło podpisu. Taka data, wpisana i na
    kopii i na oryginale, tez może służyć za dowód. No ale w tym celu trzeba
    w ogóle podpisac kopię faktury. Obecnie czesto tej kopii na oczy sie nie
    widzi. ;-(

    Każdy sposób/argument/dowód który nam przyjdzie do głowy jest dobry,
    byle tylko nie było to na zasadzie "urzędnik i tak idiota, więc sie nie
    pokapuje" bo można być potem niemile zaskocznym poziomem intelektualnym
    urzedników US ;-) nie mówiac juz o samym fakcie, że nie kazdy lubi jak
    sie go otwarcie traktuje jak głąba.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2004-12-08 11:22:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    du hast mich gefragt napisał(a):

    > małych podatników MP i podatników rozliczających się kwartalnie
    > (przyznaję, że nie wiem czy tacy jeszcze istnieją) jest kwartał

    Jeszcze? To dość świeży przepis. A istnieja takich delikwentów całe tabuny.
    Może nie jestem miarodajna, ale 3/4 moich klientow rozlicza się
    kwartalnie z VAT, w tym jedna mała spółka z o.o.
    Z moich znajomych kwartalnie rozlicza sie kto tylko może.
    Ja jestem ewenementem bo wlasnie odeszłam z kwartalnego - wole płacic
    mniej w trzech kawalkach bo czasami te teoretycznie zarezerwowane na VAT
    pieniądze przez trzy miesiące gdzies wsiąkaja i potem wielka bieda ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-08 11:38:30
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Czyli pozostaje mi korekta, bo faktura wpłynęła dobrze tylko szef ją
    odgrzebał w domu i przyniósł dopiero teraz. W każdym razie dzięki za
    podpowiedzi. Gosia.

  • 6. Data: 2004-12-09 23:34:05
    Temat: OT: Prawo do odliczenia VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Jeszcze? To dość świeży przepis. A istnieja takich delikwentów całe tabuny.
    > + Może nie jestem miarodajna, ale 3/4 moich klientow rozlicza się kwartalnie z
    > + VAT, w tym jedna mała spółka z o.o.

    O, a ja jeszcze f-ry VAT-MP na oczy nie widziałem ! :)
    [...]
> [...]
    > + trzech kawalkach bo czasami te teoretycznie zarezerwowane na VAT pieniądze
    > + przez trzy miesiące gdzies wsiąkaja i potem wielka bieda ;-)

    :)
    BTW: widzisz w Ordynacji art. 22 par. 2a, "§ 2a. Organ podatkowy, na
    wniosek podatnika, może ograniczyć pobór zaliczek" ??
    Bo mi dziś US zadzwonił że... nie ma tego przepisu bo uchylony !!
    A patrzę w podatki.pl i isip.sejm - i mają tę samą ordynację co ja ;) !
    Wrrr....
    Z drugiej strony wazelinka że zadzwonili, zdążę może cosik wyjaśnić
    zamiast odebrać decyzję "bez rozpatrzenia"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-10 07:25:52
    Temat: Re: OT: Prawo do odliczenia VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Wed, 8 Dec 2004, Maddy wrote:
    > [...]
    >

    > O, a ja jeszcze f-ry VAT-MP na oczy nie widziałem ! :)
    > [...]

    Gotfrydziu, nie obraź się ale to kwestai skali. Ile faktur miesieczie
    przetwarzasz?
    Ja mogę liczyc setkami. I w tych setkach jakis tam procent to faktury
    MP. A faktury MP się zauważa bo diabelstwo jest kłopotliwe, zwłaszcza
    jak się taki hurt robi jak ja. ;-)
    A zakładam że rozliczajacych się kwartalnie ale nie kasowo jest więcej
    niż MP ;-)

    Hmm.. muszę sprawdzić.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2004-12-10 14:39:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Gotfrydziu, nie obraź się ale to kwestai skali.

    Ależ zgoda :)
    [...]
    > + Ja mogę liczyc setkami. I w tych setkach jakis tam procent to faktury MP. A
    > + faktury MP się zauważa bo diabelstwo jest kłopotliwe,

    A to zgoda :)
    Tylko mnie te "tabuny" zdziwiły :)
    Jak te "tabuny" liczysz w skali województwa ale zebrane na jednym
    biurku to nie mam pytań ;)
    Ile tego, 0,5% ? 5% ?

> [...]
    > + > Bo mi dziś US zadzwonił że... nie ma tego przepisu bo uchylony !!
    > + > A patrzę w podatki.pl i isip.sejm - i mają tę samą ordynację co ja ;) !

    Już się wyjaśniło: rano zadzwoniłem do US i czas jakiś przekonywałem
    panią z drugiej strony druta że zgoda, taki przepis w *PD* był
    - i skasowali, ale skasowali dlatego że od 2002 jest w Ordynacji
    przepis dotyczący WSZYSTKICH podatków :]
    Chyba pani wyczuła desperację moim głosie ;)
    Koniec końców skonsultowali z ichnimi prawnikami i zapodali że... wyszło
    iż Ordynacja widać do podatku dochodowego też się stosuje :)
    Oczywiście dostałem "zaproszenie" do przyjścia ze stosikiem papierów :]
    (znaczy: KPiR, umowy, faktury...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)