  • Data: 2009-09-17 21:49:03
    Temat: Re: Preferencyjny ZUS - ciekawe pytanie
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 05:26:51 -0700 (PDT), castrol napisał(a):
    > Moja zona jest zatrudniona caly czas na pelen etat. W pracy
    > skorzystala z prawa do bezplatnego urlopu wychowawczego. Obecnie caly
    > czas na tym urlopie wychowawczym przebywa. W trakcie trwania urlopu
    > zalozyla dzialalnosc gospodarcza i korzysta z preferencyjnej stawki
    > ZUS i swiadczy uslugi na rzecz roznych firm.

    [...]

    > tam jest wyraznie napisane, ze preferencyjny ZUS nie przysluguje
    > osobom, ktore wykonuja DG na rzecz bylego pracodawcy.

    Ale tylko wtedy, gdy wykonują na rzecz byłego pracodawcy czynności które
    wykonywały podczas pracy na etacie.

    Ale, jak sam wspominasz - nie jest to _były_ pracodawca. Coś mi chodzi po
    głowie że tu może być inny problem - ZUS mógłby próbować uznać DG na rzecz
    obecnego pracodawcy za "ukryty" etat i kazać zapłacić ubezpieczenie
    społeczne i resztę haraczu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944