  • 1. Data: 2002-09-05 08:52:51
    Temat: Problem podatkowy przy założeniu gabinetu stomatologicznego
    Od: "Monika" <w...@s...pl>

    Witam wszystkich i bardzo proszę o jakąś radę :)

    Jestem stomatologiem. Do tej pory pracowałam w klinice. Teraz chciałabym
    założyć własny gabinet. Okazuje się jednak, że aby założyć firmę, muszę mieć
    zgodę sanepidu, który obejrzy lokal, wszystkie urządzenia i warunki
    sanitarne. Nie mogę jednak kupić całego sprzętu prywatnie, bo chciałabym go
    odliczyć.

    Jeśli ktoś z was widzi jakieś 'prawno-podatkowe' wyjście z tej sytuacji to
    bardzo proszę o pomoc

    pozdrawiam wszystkich
    Monika

  • 2. Data: 2002-09-05 09:13:31
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Monika" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mogę jednak kupić całego sprzętu prywatnie, bo chciałabym go
    > odliczyć.

    Gdzie jest problem, KRS odmawia rejestracji ? Wpisz co bądź a potem rozszerz
    zakres DG.
    pzdr
    olo

  • 3. Data: 2002-09-05 09:14:43
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik olo napisał:
    > Użytkownik "Monika" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie jest problem, KRS odmawia rejestracji ? Wpisz co bądź a potem
    > rozszerz zakres DG.
    Osoby fizyczne nie rejestruja działalności w KRS do końca 2003r.
    A może i dłużej, to KRSy sa zapchane.
    Osoba fizyczna rejestruje działalnośc w Urzedzie Miast lub Gminy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-09-05 09:45:33
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Osoby fizyczne nie rejestruja działalności w KRS do końca 2003r.
    > A może i dłużej, to KRSy sa zapchane.
    > Osoba fizyczna rejestruje działalnośc w Urzedzie Miast lub Gminy.

    Jeżeli można prowadzić każdą nie wymagającą koncesji działalność a UM/KRS ma
    li tylko obowiązek rejestracyjny to na jakiej podstawie może tej rejestracji
    odmówić w przypadku z topiku branżowych wymagań szczegółowych ?
    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2002-09-05 09:58:52
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik olo napisał:
> [...]
    > li tylko obowiązek rejestracyjny to na jakiej podstawie może tej rejestracji
    > odmówić w przypadku z topiku branżowych wymagań szczegółowych ?

    O Boże, olo, daj pozyć i poczytaj w końcu te posty jak biecywaleś.
    Przeciez nie o tym mówiłam.
    Swoja drogą UM nie może odmówić bo nie trzeba na gabinet koncesji.

    Trzeba więc sie zarejestrowac, rozpocząc dzialalnośc jako taką
    (zgłosić do US, ZUS), kupic sprzęt a sanepid ma to zatwierdzic przed
    wykonywaniem faktycznych czynności z zakresu stomatologii a nie przed
    rozpoczęciem działalności gospodarczej w sensie ogólnym.
    Innymi słowy - na zakończenie fazy inwestycji wzywa sie tych z
    sanepidu i kogo tam jeszcze trzeba ściągnąc po czym otwiera gabinet.

    Nie jest powiedziane że żeby rozpocząc dzialalnośc trzeba koniecznie
    cos sprzedać. Najpierw trzeba zainwestować - a to tez jest czynnośc z
    zakresu działalności gospodarczej.
    Inaczj, jeżeli chciałabym zbudowac fabrykę zeby potem produkowac i
    sprzedawac grzebienie, to musiałabym ją bydować "prywatnie" bo przez
    cały okres budowy niczego nie sprzedaję bo nic sie jeszcze nie
    produkuje czyli nie prowadze jeszcze działalności???
    Nie, tak byc nie może, to nielogiczne. A nawet nasze polskie prwao
    odrobine logiki gdzieniegdzie zawiera.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-09-05 10:18:38
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    > O Boże, olo, daj pozyć

    Wkd ci nie wystarcza ;))

    > i poczytaj w końcu te posty jak biecywaleś.
    > Przeciez nie o tym mówiłam.

    Nie ty, tylko pytająca o gabinet.

    > A nawet nasze polskie prwao
    > odrobine logiki gdzieniegdzie zawiera.

    Znowu kusisz do lektury :)))), szkoda że te odrobiny i tak giną w
    interpretacji przeróżnych organów administracyjnych ;(
    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2002-09-05 12:57:17
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > A może i dłużej, to KRSy sa zapchane.
    > Osoba fizyczna rejestruje działalnośc w Urzedzie Miast lub Gminy.

    Zaraz zaraz a czy w sierpniu ubiegłego roku nie zmieniono ustawy o zawodzie
    lekarza wykluczajac lekarzy, lekarzy stomatologów i pielęgniarki z
    działalności gospodarczej?
    Wg mnie nie trzeba rejestrować działalności stomatologa w urzędzie miasta
    lub gminy.

    fart

  • 8. Data: 2002-09-06 19:44:33
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > odliczyć.
    >
    > Jeśli ktoś z was widzi jakieś 'prawno-podatkowe' wyjście z tej sytuacji to

    Witaj,
    Nie bardzo rozumiem problem - zakładasz DG (w określonej formule: osoba
    fizyczna, SC, SJ SP, etc.), spełniasz określone warunki prawne i
    rozpoczynasz DG.
    Co to znaczy "Nie mogę jednak kupić całego sprzętu prywatnie, bo chciałabym
    go odliczyć." Gdzie tu widzisz problem?

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 9. Data: 2002-09-06 19:51:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Monika" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > mieć

    O wlasnie tu powyzej jest Slawku problem !

    W nieznajomości przepisow.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-09-06 20:56:46
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O wlasnie tu powyzej jest Slawku problem !

> [...]

    Czy coś rzekłem nie tak? Nie wydaje mi się.
    Pozdrawiam.