  • 1. Data: 2002-09-05 08:26:17
    Temat: bilans
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    witam

    czy sp. z o.o. ktora rozpoczela dzialalnosc w sierpniu 2001 (otrzymala nip)
    i wystawila pierwsza fakture sprzedazy 22 pazdziernika 2001 musi sporzadzac
    bilans za rok 2001?
    w 2002 roku byl wyslany CIT-8

    bardzo prosze o odpowiedz i/lub podstawe prawna

    z powazaniem
    wlodek

  • 2. Data: 2002-09-05 08:37:50
    Temat: Re: bilans
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "--vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bilans za rok 2001?
    > w 2002 roku byl wyslany CIT-8
    >
    > bardzo prosze o odpowiedz i/lub podstawe prawna

    Jeżeli w umowie spółki nie przyjęto innego niż kalendarzowy roku
    obrachunkowego to musi.
    pzdr
    olo

  • 3. Data: 2002-09-05 08:43:54
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Jeżeli w umowie spółki nie przyjęto innego niż kalendarzowy roku
    > obrachunkowego to musi.

    ja slyszalem ze jesli spolka dziala krocej niz pol roku to bilansu nie
    trzeba sporzadzac za ten "krotki: rok. ale widzocznie sie myle.

    wlodek

  • 4. Data: 2002-09-05 08:58:11
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    > ja slyszalem ze jesli spolka dziala krocej niz pol roku to bilansu nie
    > trzeba sporzadzac za ten "krotki: rok. ale widzocznie sie myle.

    pdop
    "Dochodem jest (z zastrzeżeniem art. 10 i 11 ustawy p.d.o.p.) nadwyżka sumy
    przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym;"
    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2002-09-05 09:11:27
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik olo napisał:
> [...]
    > "Dochodem jest (z zastrzeżeniem art. 10 i 11 ustawy p.d.o.p.) nadwyżka sumy
    > przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym;"

    Olo, CZYTAJ zanim odpiszesz. To pomaga. Bardzo.
    Np. unika sie odpowiedzi z gatunku "kula w płot".
    Pytanie było o długość pierwszego roku podatkowego. Twoja odpowiedź
    chyba się sama wylosowała...

    Warto byłoby tez przeczytać jakis inny artykuł z ustawy dla odmiany.
    Np. art. 8 który dokładnie definiuje co jest rokiem podatkowym.

    Valdi dobrze kojarzy, art. 8 ust 2a UPDOP, żeby nie byc gołosłowną:

    "[...]W przypadku podjęcia po raz pierwszy działalności w drugiej
    połowie roku kalendarzowego i wybrania roku podatkowego pokrywającego
    się z rokiem kalendarzowym, pierwszy rok podatkowy może trwać od dnia
    rozpoczęcia działalności do końca roku kalendarzowego następującego po
    roku, w którym rozpoczęto działalność. [...]"

    A więc jeżeli dzialalnośc rozpoczęto po 30 czerwca, mozna za pierwszy
    rok podatkowy przyjąć okres od rozpoczęcia działalności do końca
    następonego roku kalendarzowego.
    Innymi słowy nie sprządza się bilansu za ten "krótki" rok.

    Nie bardzo tylko rozumiem po co składano CIT-8???
    Świadczyłoby to o zamknięciu ksiąg na 31 grudnia 2001 a więc o
    rezygnacji z mozliwości przedłużenia pierwszego roku podatkowego.
    A wtedy bilans sporządzic trzeba.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-09-05 09:39:06
    Od: "olo" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Olo, CZYTAJ zanim odpiszesz. To pomaga. Bardzo.

    mea culpa ;)

> [...]
    > następonego roku kalendarzowego.
    > Innymi słowy nie sprządza się bilansu za ten "krótki" rok.

    BTW i żeby uniknąć dziurawienia płotów ;) to rozpoczęciem działalności
    będzie pierwszy dokument sprzedaży ?

    pzdr
    olo (niedbały czytelnik)

  • 7. Data: 2002-09-05 09:46:41
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik olo napisał:

    > BTW i żeby uniknąć dziurawienia płotów ;) to rozpoczęciem
    > działalności będzie pierwszy dokument sprzedaży ?

    A co z kosztami do momentu pierwszej sprzedaż??
    Od kiedy to działalnośc nie jest rozpoczęta dopóki nie ma sprzedaży?
    Dzialalnośc jed rozpoczeta od momenty wykonania pierwszego "ruchu" np.
    jakiegokolwiek zakupu "na firmę". To ogólnie.

    Dla spółki z o.o. dniem rozpoczęcia działalności jest data podpisania
    umowy spółki.
    Pod rządami starego KH spółka rozpoczynała działalnośc w terminie
    zadeklarowanym, tak jak dla osób fizycznych, nie wczesniej niż w
    momencie uzyskania wpisu do rejestru. Teraz jednak spółka w
    organizacji działa juz od momentu podpisania umowy spółki.
    Jak bys sie nie wykłócał w skarbówce, i tak każą poprawiac NIP-2
    spółki w organizacji jeżeli data rozpoczęcia dzialalności jest inna
    niż data podpisania umowy. Inaczej nie dostanie sie numeru NIP i koniec.
    Przeszlam właśnie przez ten młynek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-09-05 10:04:20
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Nie bardzo tylko rozumiem po co składano CIT-8???
    > Świadczyłoby to o zamknięciu ksiąg na 31 grudnia 2001 a więc o
    > rezygnacji z mozliwości przedłużenia pierwszego roku podatkowego.
    > A wtedy bilans sporządzic trzeba.

    CIT-8 skladano aby moc sie wykazac w banku i otrzymac kredyt.
    wiec niestety trzeba. a juz mialem nadzieje...

    wlodek
    ps. spolka zostala powolana umowa w 2000 roku! a o NIP wystapila dopiero w
    drugiej polowie 2001 roku, wiec juz calkowicie nie rozumiem ktora date uznac
    za rozpoczecie dzialalnosci.

  • 9. Data: 2002-09-05 10:27:41
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik --vladi napisał:

    > ps. spolka zostala powolana umowa w 2000 roku! a o NIP wystapila dopiero w
    > drugiej polowie 2001 roku, wiec juz calkowicie nie rozumiem ktora date uznac
    > za rozpoczecie dzialalnosci.
    Hmm.. a więc spółka była zawiązana jeszcze na mocy starego kodeku
    handlowego.
    A kiedy została zarejestrowana w sądzie? I czy została zarejestrowana
    w KRS czy jeszcze w starym rejestrze?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-05 11:09:32
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > A kiedy została zarejestrowana w sądzie? I czy została zarejestrowana
    > w KRS czy jeszcze w starym rejestrze?

    stary rejestr (15.09.2000 -data wpisu do rhb) do dzisiaj jeszcze nie
    zrobiono KRS
    regon pazdziernik 2000
    nip sierpien 2001
    pierwsza sprzedaz pazdziernik 2001