    From: Szejas <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Problem z Krukiem
    Date: Fri, 12 Nov 2004 15:59:42 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    nie podpisywała z nimi żadnej umowy, od TPSA ?

    > To jest DOBRE pytanie :)
    > I zeznaję że zapomniałem o nim :) - ale to przez to że skupiliśmy
    > się na błędach NOMu i windykatorów :]

    jedyny przepis na ten temat w ówczesnym Prawie Telekomunikacyjnym to:
    Art 69.1
    informacje lub dane objęte tajemnicą telekomunikacyjną mogą być
    zbierane, utrwalane, przechowywane, opracowywane, zmieniane, usuwane lub
    udostępniane tylko wówczas, gdy czynności te, zwane w ustawie
    *przetwarzaniem*, są przedmiotem usługi świadczonej użytkownikowi albo
    są niezbędne do jej wykonania.

    Czy były niezbędne - to osobne pytanie. IMO nie, jeśli refakturowanie
    miała zrobić TPSA. Gdy już TPSA nie zrobiła refakturowania (a moim
    zdaniem musiała) to dla świętego spokoju przekazała te dane dla NOM ze
    stwierdzeniem "radźcie sobie sami". A NOM zamiast wtedy odmówić i żądać
    całej kwoty od TPSA (bo to dla TPSA były świadczone te usługi
    bezpośrednio) męczy i miota się teraz biedny sam.

    > Natomiast potencjalnym winnym byłaby TPSA: jeśli *uważała* (a publicznie
    > tak deklarowała) że *nie* ma prawa wystawiać "faktur za NOM" to
    > IMO *tym bardziej* nie miała prawa przekazywać danych abonentów.
    > Bo z jakiej paki?

    zgoda

    > Oczywiście wyszłoby że skoro TPSA *nie* zadbała w umowach o regulacje
    to NOM miałby roszczenie do TPSA: przecież sieć
    > TPSA (jej abonenci) korzystali, więc TPSA powinna przyjąć
    > f-rę i refakturować.
    > Mniej więcej tak jak rozmowy m-narodowe czy 0-700...
    > I cały "plan nierobienia czegoś dla NOMu" :) ległby w gruzach :]

    dlatego napisałem wyżej "dla świętego spokoju"