    From: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Program do firmy
    Date: Sun, 7 Sep 2003 19:36:54 +0200

    > A co myślicie o CDN Optima,
    > albo Insert?
    Polecam Insert. Mam księgę przychodów i fakturowanie/ magazyn na tym. Wg
    mnie działa bez zastrzeżeń, chociaż znajoma twierdzi, że u nich wersja pod
    windows się nie przyjęła z racji wielu błędów, które popełniał.Chodziło
    głównie o liczenie kaucji za opakowania ale szczegółów nie znam.
    Co do CDN to podobno Optima to jest jakiś nowy klon samego CDN. Nie znam ich
    programów, ale gość, który na co dzień zajmuje się serwisowaniem /
    wdrażaniem tych programów twierdzi że to straszny niewypał.
    Bardzo niepodoba mi się oprogramowanie WA-PRO. Próbowałem wdrożyć Kadry i
    Płace ale to jest bardziej zakręcone niż programy które znam. KPiR niby ma
    wszystko co powinna ale też jakoś tak się na tym dziwnie pracuje. No
    itrgiczne zamknięcie roku, gdzie praktycznie ta funkcja nie istnieje i
    przeciętny użytkownik musi wprowadzać kontrachentów i konta od początku.
    A co do Dos / Windows. Ja mam Inserta na Windows. Wg mnie wypadało by w tym
    momencie zakupić oprogramowanie pod Win a to z tego powodu, że nowa wersja
    Windows ma być podobno pozbawiona całkowicie dos nawet w obecnej odmianie
    chodzącej pod XP. I z tego co pamiętam w Polsce ma być na wiosnę przyszłego
    roku. No ale to też opinia, którą gdzieś zasłyszałem.
    Jeżeli chodzi o zastosowanie linuxa to wg mnie jest to dobry system ale na
    serwer a nie do codziennej pracy.
    Z darmowego oprogramowania proponowałbym Ci przyjżeć się pakietowi
    Openoffice - zarówno wersje pod windows jak i linux.

    --
    PawełJ