  • 11. Data: 2003-09-07 12:09:40
    Temat: Re: Program do firmy
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    K.R.A raczył napisać:

    niestety, nowa wersja płacznika jest jeszcze silniej zintegrowana z
    platformą windows (korzystanie z enginów ms sql albo accessa). a co do
    stanu edukacji komputerowej - można skorzystać z takich x-windowsów, że
    wygląd interfece będzie b zbliżony do windowsowych okienek.

  • 12. Data: 2003-09-07 12:14:27
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    > Widziałem ceny programów pod L -- powiedz mi gdzie ty tam widziałeś
    > "najniższe koszty".

    sam system jest darmowy, więc już na starcie zyskujesz. Pakiety biurowe
    są również darmowe - kolejny zysk. płacisz porządnemu fachowcowi za
    konfigurację stacji i użytkownik pracuje na stabilnym systemie i nie ma
    możliwości nic popsuć (ograniczone prawa) - zysk na kosztach utrzymania
    komputerów przy życiu. jeśli nawet kupisz jeden program księgowy za
    kwotę większą niż pod windows to i tak sumarycznie jesteś dużo do
    przodu.
    ale to totalny off topic więc eot
    RW

  • 13. Data: 2003-09-07 16:55:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 7 Sep 2003 14:14:27 +0200, w <bjf7g7$qih$2@news.onet.pl>, "RobertW"
    <i...@S...pl> napisał(-a):

> [...]
    > konfigurację stacji i użytkownik pracuje na stabilnym systemie i nie ma
    > możliwości nic popsuć (ograniczone prawa) - zysk na kosztach utrzymania

    Fachowcowi płacisz _regularnie_ i w efekcie więcej niż za licencję za Windę.

    > jeśli nawet kupisz jeden program księgowy za
    > kwotę większą niż pod windows to i tak sumarycznie jesteś dużo do
    > przodu.

    Nie, sumarycznie jest _dużo_ do tyłu. Ceny programów księgowych pod L, nie dość
    że jest ich mało, to są kosmiczne.

  • 14. Data: 2003-09-07 17:36:54
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>

    > A co myślicie o CDN Optima,
    > albo Insert?
    Polecam Insert. Mam księgę przychodów i fakturowanie/ magazyn na tym. Wg
    mnie działa bez zastrzeżeń, chociaż znajoma twierdzi, że u nich wersja pod
    windows się nie przyjęła z racji wielu błędów, które popełniał.Chodziło
    głównie o liczenie kaucji za opakowania ale szczegółów nie znam.
    Co do CDN to podobno Optima to jest jakiś nowy klon samego CDN. Nie znam ich
    programów, ale gość, który na co dzień zajmuje się serwisowaniem /
    wdrażaniem tych programów twierdzi że to straszny niewypał.
    Bardzo niepodoba mi się oprogramowanie WA-PRO. Próbowałem wdrożyć Kadry i
    Płace ale to jest bardziej zakręcone niż programy które znam. KPiR niby ma
    wszystko co powinna ale też jakoś tak się na tym dziwnie pracuje. No
    itrgiczne zamknięcie roku, gdzie praktycznie ta funkcja nie istnieje i
    przeciętny użytkownik musi wprowadzać kontrachentów i konta od początku.
    A co do Dos / Windows. Ja mam Inserta na Windows. Wg mnie wypadało by w tym
    momencie zakupić oprogramowanie pod Win a to z tego powodu, że nowa wersja
    Windows ma być podobno pozbawiona całkowicie dos nawet w obecnej odmianie
    chodzącej pod XP. I z tego co pamiętam w Polsce ma być na wiosnę przyszłego
    roku. No ale to też opinia, którą gdzieś zasłyszałem.
    Jeżeli chodzi o zastosowanie linuxa to wg mnie jest to dobry system ale na
    serwer a nie do codziennej pracy.
    Z darmowego oprogramowania proponowałbym Ci przyjżeć się pakietowi
    Openoffice - zarówno wersje pod windows jak i linux.

    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2003-09-07 17:44:28
    Od: cart <kreskowek@@o2.pl>

    > Co do CDN to podobno Optima to jest jaki? nowy klon samego CDN. Nie znam
    > ich
    > programów, ale go?ae, który na co dzie? zajmuje si? serwisowaniem /
    > wdra?aniem tych programów twierdzi ?e to straszny niewypa?.

    Na co dzien wdrazam i pracuje pod CDN i sobie go bardzo cenie, bo z moich
    doswiadczen wynika, ze przy duzej ilosci dokumentow do "wstukania" jest po
    prostu najszybszy. no i chodzi tez pod linuxem. Co do openoffica to z tego
    co wiem nie ma w pakiecie oprogramowania do baz danych, poza tym niewiele
    rozni sie od ms office oprocz tego, ze wiecej mozna sobie skonfigurowac i
    przez to jest wygodniejszy. No i oczywiscie darmowy.
    pozdr
    cart

  • 16. Data: 2003-09-07 18:00:32
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co do CDN to podobno Optima to jest jakiś nowy klon samego CDN.

    CDN to nazwa firmy,
    Optima to nazwa programu,

    pytanie: w jaki sposób program może być kolnem firmy? :)

    > Nie znam ich programów,

    to fakt :)

    > ale gość, który na co dzień zajmuje się serwisowaniem /
    > wdrażaniem tych programów twierdzi że to straszny niewypał.

    też się dokładnie tym zajmuję, i twierdzę wręcz odwrotnie,
    jeden z najbardziej stabilnych programów zintegrowanych,
    u moich klientów działa bezawaryjnie tam, gdzie inny
    soft (szczególnie dosowy) sypał się prawie codziennie
    (kilkanaście-kilkadziesiąt stanowisk).

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 17. Data: 2003-09-07 18:05:50
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Windę.

    >Nie, sumarycznie jest _dużo_ do tyłu. Ceny programów księgowych pod L, nie

    dodajmy szkolenia personelu i następnego fachowca do helpdesku :)
    okaże się, że to co oszczędziliśmy na starcie wydamy w pierwsze
    2-3 miesiące, a każdy kolejny miesiąc to zamknięcie IT stratą.

  • 18. Data: 2003-09-07 19:20:04
    Od: "PawełJ" <p...@p...onet.pl>

    > CDN to nazwa firmy,
    > Optima to nazwa programu,
    Ale czy CDN nie robił kiedyś oprogramowania bez nazwy "Optima"? Osobny
    program do płac, osobny do kpir osobny do magazynu. A optima to coś co
    powstało dość niedawno?

> [...]
    > u moich klientów działa bezawaryjnie tam, gdzie inny
    > soft (szczególnie dosowy) sypał się prawie codziennie
    Dlatego na wsptępie zaznczyłem, że nie znam ich programów, a jedynie
    powtarzam zasłyszaną opinię.

    --
    PawełJ

  • 19. Data: 2003-09-07 21:28:45
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Ale czy CDN nie robił kiedyś oprogramowania bez nazwy "Optima"? Osobny
    > program do płac, osobny do kpir osobny do magazynu. A optima to coś co
    > powstało dość niedawno?

    dosowy to CDN Klasyka
    co do CDN Opt!ma to jeżeli kilka lat to "dość niedawno",
    to tak - powstało dość niedawno :)

    > Dlatego na wsptępie zaznczyłem, że nie znam ich programów, a jedynie
    > powtarzam zasłyszaną opinię.

    z opiniami różnie bywa,
    ja mam złe doświadczenia z dosowym softem,
    (np. rewizor z wywalonymi danymi księgowymi,
    czy wfmag totalnie rozwalony - psujący się notorycznie
    co tydzień-dwa).
    niestety nie jest to soft, na którym można pracować
    bezawaryjnie w większej ilości końcówek.
    dos to dos, a dbf to dbf - prędzej czy puźniej się posypie
    i żadna reindexacja nie pomoże.

  • 20. Data: 2003-09-08 08:04:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2003, RobertW wrote:

> [...]
    >+ > "najniższe koszty".
    >+
    >+ sam system jest darmowy, więc już na starcie zyskujesz.

    ...300 zł zakładając Windows OEM ?
    No tak...

    [...]
    >+ płacisz porządnemu fachowcowi za konfigurację stacji

    ...ile ?

    >+ i użytkownik pracuje na stabilnym systemie i nie ma
    >+ możliwości nic popsuć (ograniczone prawa)

    Owszem. Pytanie j.w. ("ile"), bo tak sobie podejrzewam
    że nie każdego stać z tego co na Windowsach oszczędził :>
    I czy "zakaz psucia" w związku z tym skutecznie zablokuje
    zrobienie *czegokolwiek* co nie było wcześniej przewidziane:
    bo wiesz, dużych firm w których czegoś "nie da się załatwić
    na pojutrze bo..." to ja znam wiele ;> i dokładanie *sobie*
    takiego problemu może hm...
    [...]
    >+ ale to totalny off topic

    .,...a gdzie tam, jak więcej wyda (z Linuksem) to niższe
    podatki zapłaci ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd