    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Proste (dla stałych bywalców) pytania
    Date: Mon, 28 Apr 2008 14:49:09 +0200

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "ZaX" <z...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zaliczki na podatek dochodowy.
    >
    > Skoro miałeś biuro rachunkowe to chyba masz dokumentację z tamtego
    > okresu. Więc zajrzyj jak oni tam liczyli i licz tak samo (wez tylko pod
    > uwagę, że "kwota wolna" w podatku dochodowym jest w tym roku inna niż w
    > ubiegłych latach).

    Nie radź mu tak, bo nawet jak się dowie, to polegnie na czymś innym.
    Niech sobie kupi jakiś poradnik (np. "ABC Small Businessu" W.
    Markowski), gdzie jest dokładnie opisane co gdzie i jak się rozlicza w DG.

    A zaliczki na podatek dochodowy oblicza się następująco:
    1. policzyć dochód od początku roku
    2. zaokrąglić do złotówki w górę
    3. obliczyć podatek
    a/ 19% - przy liniowym
    b/ według skali minus kwota wolna - przy progresywnym
    4. odjąć zdrowotne
    5. odjąć zaliczki z poprzednich miesięcy
    6. Zaliczkę zaokrąglić do pełnego zł

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz