    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prosze o pomoc - kupno-sprzedaz samochodu
    Date: Sat, 12 Oct 2002 14:31:16 +0200

    On Sat, 12 Oct 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ No to sie zgadza. Przeciez sprzedaz samochodu jest "opodatkowana podatkiem
    >+ od
    >+ towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku".
    >+ A autorka napisala, ze kupila od komisu.

    Zeznaję że pisząc to miałem na myśli że była to umowa komisu :)
    prawda, komis *mógł* być zwyczajnym handlowcem który kupuje
    i sprzedaje - ale byłoby to dziwne z 2 powodów:

    - VAT (musi zostać naliczony od *całej* wartości samochodu)
    - odpowiedzialność za wady prawne (komisant zazwyczaj zastrzega
    że to nie jego problem; jeśli kupił i sprzedał to to JEST jego
    problem :))

    >+ To wyjasnij mi jeszcze gdzie ja zrobilem blad.
    >+ Sprzedalem (DG) samochod osobowy do komisu na podstawie umowy komisu.
    >+ Dlaczego ani ja ani komis nie odprowadzilismy PCC od tej transakcji?

    Hm.... dasz głowę że nie ? Może gdzieś się mylę... ale co do
    konieczności zapłacenia PCC byłem przekonany.

    >+ A moze tylko nabywca, ktory otrzymal fakture VAT-Komis zaplacil PCC?

    Możliwe... w końcu to umowa została zawarta między tobą a kupującym,
    komisant jest tylko pośrednikiem. IMHO powinieneś dostać jakieś info
    (jako "zamieszany w transakcję")... !
    Nie pamiętam czy komis ma obowiązek jakoś poinformować - czy wręcz
    odprowadzić - PCC przy transakcji.
    Może go po prostu nikt nie zapłacił, bo nikt nie wiedział ;) ?

    Właśnie sprawdzam: już kiedyś zaprotestowałem przeciwko
    zwalnianiu się :) VATowca z obowiązku zapłacenia PCC
    i grupowiczki :) mnie poparły:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=3736d740e75e8de2&rnum=8

    ...i parę innych takich komentarzy więcej (PCC przy zakupie od os. fiz.
    należy się Skarbowi jak psu kiełbasa):
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=dbea1825920658d6&rnum=37
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=d6dbf5f702c596d7&rnum=13
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=4df6ee0a8b700afb&rnum=21
    (BTW - w którymś z tych linków jest dobry opis "rozliczania komisu",
    ktoś ostatnio pytał !)

    Pozdrowienia, Gotfryd