    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prosze o pomoc - kupno-sprzedaz samochodu
    Date: Sat, 12 Oct 2002 17:16:05 +0200

    napisał w wiadomości

    > Hm.... dasz głowę że nie ?

    Dam glowe, ze ja nie zapalcilem. Komis tez nie, bo musialby zarzadac ode
    mnie podpisania PCC.

    >Może gdzieś się mylę... ale co do
    > konieczności zapłacenia PCC byłem przekonany.

    > Możliwe... w końcu to umowa została zawarta między tobą a kupującym,

    Niezupelnie bezposrednio :-)

    > komisant jest tylko pośrednikiem. IMHO powinieneś dostać jakieś info
    > (jako "zamieszany w transakcję")... !

    Ja mam umowe z komisem i kopie faktury VAT-Komis, ktora dostal nabywca.

    > Nie pamiętam czy komis ma obowiązek jakoś poinformować - czy wręcz
    > odprowadzić - PCC przy transakcji.
    > Może go po prostu nikt nie zapłacił, bo nikt nie wiedział ;) ?

    Chyba pogonie do roboty moich doradcow, zeby sprawdzili.

    > Właśnie sprawdzam: już kiedyś zaprotestowałem przeciwko
    > zwalnianiu się :) VATowca z obowiązku zapłacenia PCC
    > i grupowiczki :) mnie poparły:

    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=
    3736d740e75e8de2&rnum=8

    Przeczytalem. W zwiazku z tym to co powyzej napisalem jest juz nieaktualne.
    1. Ja sprzedawalem komisowi jako VATowiec. PCC nie nalezy sie.
    2. IMHO komis tez sprzedawal to jako VATowiec. PCC nie nalezy sie.
    3. Dalej uwazam, ze autorka postu powinna nam wyjasnic kto i dlaczego chce
    od niej ten PCC za jakas zaległą transakcję :-)

    Pozdrawiam,
    Karol