  • 11. Data: 2002-10-11 06:43:02
    Temat: Odp: Prowadzę D.G. i zostanę bezdomn
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ao4aa0

    > Oj zmieniło, zmieniło. Trzeba wykazać tytuł prawny do lokalu jeśli jest
    inny
    > niż adres zameldowania w do. os. (Prawo o działalności gospodarczej)
    > Pozdrawiam.

    Właśnie to się zmieniło, że nie trzeba wykazać tytułu prawnego do lokalu.
    W zeszłym roku tak było w tym już nie.

    Pzdr
    Smerf

  • 12. Data: 2002-10-11 19:19:26
    Temat: Re: Prowadzę D.G. i zostanę bezdomn
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inny
    >
    > Właśnie to się zmieniło, że nie trzeba wykazać tytułu prawnego do lokalu.

    Proponuję postudiować przepisy. Działalności nie można zarejestrować z
    siedzibą: krawężnik, róg ulicy X i Y.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2002-10-11 22:12:02
    Temat: Re: Odp: Prowadzę D.G. i zostanę bezdomn
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Smerf wrote:

> [...]
    >+ Właśnie to się zmieniło, że nie trzeba wykazać tytułu prawnego do lokalu.
    >+ W zeszłym roku tak było w tym już nie.

    Byłeś łaskaw wrzucić do jednego worka dwie sprawy (różne):
    - wymaganie przez niektórych urzedników "prawa do lokalu"
    w celu dopełnienia obowiązku meldunkowego *oraz* wyprowadzanie
    z faktu zameldowania różności (na 'prawo' ktoś kiedyś
    komentował przykład z kategorii 'przychodzi policjant...')
    Prawo w tej materii AFAIK *nie* zostało zmienione, tylko
    TK dokonał ostatecznej wykładni przychylając się do jednego
    z dwu pojawiajacych się pogladów - śmiem bezczelnie stwierdzić
    że TK podzielił moje zdanie ;)
    - wymaganie "prawa do lokalu" *w celu zarejestrowania DG".

    I to drugie zostało *obostrzone* !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-10-12 20:50:41
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > [...] (Prawo o działalności gospodarczej) [...]

    Cytuję:
    Art. 11. 1. Zakład główny, oddział oraz inne stałe miejsce wykonywania przez
    przedsiębiorcę działalności gospodarczej powinny być oznaczone na zewnątrz.
    2. Zewnętrzne oznaczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:

    1) oznaczenie przedsiębiorcy,
    2) zwięzłe określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.

    oczywiście Ustawy Prawo działalności gospodarczej - tekst jednolity, po
    zmianach z 08.08.2002 r. Wniosek nasuwa się sam.

> [...]
    > że TK podzielił moje zdanie ;)
    > - wymaganie "prawa do lokalu" *w celu zarejestrowania DG".

    Tu nie chodzi o jak to określiłeś: *wymaganie "prawa do lokalu" *w celu
    zarejestrowania DG".* Przy uzyskiwaniu Wpisu do EDG MUSISZ podać m.in.
    miejsce prowadzenia działalności. Nawet jeśli podajesz: róg ulic X i Y, to
    musisz mieć zgodę na prowadzenie tam działalności. Musisz określić siedzibę
    choćby po to, aby wskazać, gdzie będą przechowywane urządzenia księgowe.

    > I to drugie zostało *obostrzone* !
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 15. Data: 2002-10-12 23:51:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Oct 2002, Sławomir Malibo wrote:
    [...ja, smerf...]
> [...]
    >+ zarejestrowania DG".[...]
    >+ musisz mieć zgodę na prowadzenie tam działalności.

    No to powiedz mi, czy taka zgoda nie jest przypadkiem "prawem do
    lokalu" ?? (nie, ja nie mówię o prawie *własności* !)
    Jeśli "nie moje" - to muszę mieć zgodę na prowadzenie DG, *jakąś*
    (na podstawie wynajmu, użyczenia czy czego bądź). A to własnie
    jest owo "prawo" :)

    >+ Musisz określić siedzibę
    >+ choćby po to, aby wskazać, gdzie będą przechowywane urządzenia księgowe.

    No toż przecież jesteśmy zgodni. Ja jedynie Smerfowi usiłowałem
    uzmysłowić że "zameldowanie" (tj. "rejestracja miejsca pobytu") a "zgoda
    na DG" to dwie różne sprawy.

    >+ Pozdrawiam serdecznie.

    Wzajemnie !
    - Gotfryd

  • 16. Data: 2002-10-13 11:01:56
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    Witaj,

    Część postu usunąłem.
    Czy to nie kolejny raz mówimy o tym samym lecz używając jakby innego języka?
    :-)
    Może jakoś to uzgodnić wczęśniej? A tak grupowicze mogą odebrać nasze posty
    jako różnice zdań. :-))

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 17. Data: 2002-10-13 20:32:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) oznaczenie przedsiębiorcy,
    > 2) zwięzłe określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.

    Ależ z tego wynika tylko obowiązek oznaczania siedziby, a nie konieczność
    przedstawiania tytułu prawnego do lokalu w momencie rejestracji
    działalności.
    To są dwie zupełnie odrębne sprawy.

    > oczywiście Ustawy Prawo działalności gospodarczej - tekst jednolity, po
    > zmianach z 08.08.2002 r. Wniosek nasuwa się sam.

    Zmiany z 08.08.2002 owszem wprowadzają taki obowiązek,
    ale dla...cudzoziemców.
    IMO Smerf ma jednak rację - obowiązek przedstawiania tytułu prawnego
    do lokalu faktycznie kiedyś istniał gdyż mówił o nim art.88b ust.3 pdg.
    Z dniem 22.01.2002r tenże ust.3 został jednak skreślony (DzU1/2002 poz.2)
    Jeśli jakiś urząd dalej tego wymaga, to wynika to albo z nieznajomości
    aktualnego
    stanu prawnego, albo po prostu zostały w urzędach stare formularze i nikomu
    nie chciało się organizować nowych - obie przyczyny są zresztą karygodne ;-)

    > (..) Musisz określić siedzibę
    > choćby po to, aby wskazać, gdzie będą przechowywane urządzenia księgowe.

    Racja - siedzibę należy podać, ale prawem do niej wykazywać się juz nie
    trzeba
    (tzn. przynajmniej na etapie rejestracji).

    pozdr.Pix

  • 18. Data: 2002-10-14 08:05:35
    Temat: Odp: Odp: Prowadzę D.G. i zostanę bezdomn
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aoa232
> [...]
    >
    > oczywiście Ustawy Prawo działalności gospodarczej - tekst jednolity, po
    > zmianach z 08.08.2002 r. Wniosek nasuwa się sam.

    Toż to dwie zupełnie różne od siebie sprawy.
    Oznaczenie na zewnątrz to szyld, który musisz wywieśić przed drzwiami, tytuł
    prawny do lokalu to wszelkie umowy (najmu, użyczenia itp)

    Smerf

  • 19. Data: 2002-10-14 08:09:46
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ao78c3
    > Proponuję postudiować przepisy. Działalności nie można zarejestrować z
    > siedzibą: krawężnik, róg ulicy X i Y.

    Właśnie to powinieneś zrobić!!!
    W wniosku o wpis o DG, zapisujesz gdzie będziesz prowadził działalność ale
    nie musisz złożyć tytułu prawnego do lokalu.
    Sprawdź to!!!

    Smerf

  • 20. Data: 2002-10-14 08:09:49
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejsce prowadzenia działalności. Nawet jeśli podajesz: róg ulic X i Y, to
    > musisz mieć zgodę na prowadzenie tam działalności.

    Ale nie musisz złożyć w UM dowodu na tą zgodę (czyli umowy)

    W moim Urzędzie Miasta (Opole) Wydział Strategii i Rozwoju tel 77 45 11 835,
    nie trzeba przedstawiać tytułu prawnego do lokalu, na początku roku czytałem
    to samo w 'Dobrej Firmie' dodatku do RP, ale nie chce mi się tego szukać.
    Rząd planował ułatwić wszelkie sprawy związane z prowadzeniem DG (część z
    obowiązków zmieniła się).
    Wciąż uważam, że TYTUŁU PRAWNEGO DO LOKALU NIE NALEŻY PRZEDSTAWIAĆ RAZEM Z
    WNIOSKIEM O WPIS.
    To se pokrzyczałem :))))

    Pozdrowienia
    Smerf