  • Data: 2002-12-04 00:05:08
    Temat: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:asjc85$mrd$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Tu pozwole sobie na pytanie:
    > Kiedy zapis w umowie staje sie niewazny? Czy aby wtedy, gdy prawo
    nadrzedne
    > (np.KC) w tej kwestii jest ostrzejsze, to na pewno. Czesto zapisy umowy
    sa
    > ostrzejsze, bo przeciez umowa moze zawierac dziwne warunki, na ktore
    zgode
    > wyrazaja obie strony.

    Ostatnio w TV o tym było, generalnie umowa jest nieważna jezeli zawiera
    sformułowania/uwarunkowania niezgodne z prawem obowiązujacym np.
    pojawiający sie w wielu umowach zapis o przejeciu przez zamawiającego wraz
    z produktem/dziełem/utworem praw autorskich które sa niezbywalne.

    > Dla przykladu: "Ja sprzedaje ci towar, ty za niego placisz 1000zl i
    > zobowiazujesz sie przez rok nie wychodzic z domu, w ktorym mieszkasz."

    Podobna sytuacja była w USA gdzie człowiek zobowiązał sie nie wychodzic z
    domu a wszystko zamawiać przez internet i byc pod stałym obgladm kamer
    (internetowych i tv która go sponsorowała). IMO zgodny z prawem, nawet u
    nas a le wiecej to na grupie prawo ;)

    > Pytam w kontekscie takiego zapisu w umowie licencyjnej:
    > "Użytkownikowi zabrania się przekazywania własności lub prawa użytkowania
    > jakiejkolwiek osobie fizycznej lub prawnej, bez pisemnej zgody
    Licencjodawcy."

    Ja tez mam taki zapis w swoim sofcie jeden z USA drugi z Germanii
    lokalizowany i dystrybuowany przez firmy w Polsce (żaden tam OEM) i też mam
    taki zapis; na licencji mam imie, zawisko, nazwe firmy, dane adresowe (i Ty
    zapewne też) a więc jest spersalizowana na konkretnego odbiorcę a IMO jest
    to jak najbardziej zgodne z prawem (podobne zapisy sa w projektach
    architektonicznych czy konstrukcyjnych-mówie sie naweto o jednokrotnym
    wykorzystaniu) a forma pisemnej zgody służy też IMO i tobie i nastepnemu
    nabywcy ktory przejmuje Twoje prawa do programu a sprzedawca/dystrybutor ma
    info gdzie słac info o upgade'ach :)

    Sark