  • Data: 2004-11-18 12:35:46
    Temat: Re: Przedawnienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Nov 2004, Ona wrote:

    >+ Po jakim czasie jest przedawnienie Płatności za fakturę jeśli wystawiłam
    >+ fakture 26.Pażdzernika do 24 grudnia 2002r i dotej pory Firma mi nie zapłaciła
    >+ to jak długo taka faktura jet ważna?

    wKF: ponieważ pytałaś również o weksel (jak rozumiem zabezpieczenie
    dla płatności) - to weksel przedawnia się dla odmiany po ROKU.
    Ale od terminu zapłaty wskazanym na wekslu: jak był in blanco
    bez daty zapłaty to można wypełnić "na bieżąco" !
    I jest wyrok (nie pamiętam, chyba SN) że jeśli weksel zabezpieczał
    płatność - to MIMO że termin należności uległ przedawnieniu sama
    należność z weksla NIE uległa przedawnieniu ! - nawet jak weksel
    był oparty o umowę wekslową stwierdzającą że stanowi on WYŁĄCZNIE
    zapłatę (czy zabezpieczenia zapłaty) za już przedawnioną należność.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)