    From: Kamil Grabowski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekazanie własnego środka trwałego
    Date: Sun, 12 Jul 2009 03:32:07 -0700 (PDT)

    > Nie, nie musisz pisać oświadczeń. Musisz tylko wpisać go do Ewidencji ŚT
    > A masz na ten laptop i części do niego faktury lub inne dokumenty z ceną?
    > Takie wystawione na ciebie jako osobę prywatną. Może być nawet paragon.
    > Jeśli masz, to musisz wziąć cenę, za którą kupiłeś a nie jakąś "wycenę".

    No właśnie tu jest problem. Laptopa kupowałem jakieś 2 lata temu
    (czerwiec 2007r.) i wtedy zapłaciłem za niego
    7470 + 740 = 8180.

    740 PLN - wpłata przy zakupie
    7470 PLN - wartość kredytu (kupowałem na raty).

    Problem jest taki, że nie mam na to, ani faktury, ani też paragonu.
    Nie pamiętam czy dostawałem - kiedyś nie dbałem o takie rzeczy.
    Znalazłem tylko umowę kredytową (raty) z bankiem oraz kartę
    gwarancyjną tego laptopa. Z tego co wiem, to oświadczenie o
    przekazaniu własnego środka trwałego na działalność gospodarczą muszę
    napisać - laptop jest prywatny, a chce go przekazać na cele firmy.
    Chyba, że się mylę.

    > Tak jak pisałem, nie jest potrzebne oświadczenie. Natomiast gdybyś nie
    > miał faktur, to przyda się coś o nazwie "protokół własny wyceny środka
    > trwałego", gdzie dokładnie opiszesz na jakiej podstawie wyszłą ci taka a
    > nie inna cena. To na wypadek gdy kontrola przyjdzie za 6 lat a ty już nic
    > nie będziesz pamiętał. I uwaga: masz wyceniać nie według cen aktualnych a
    > tych z grudnia ubiegłego roku.

    Mógłbyś podesłać jakieś linki odnośnie tego protokołu własnego wyceny
    środka trwałego? Nie mogę nic wygooglować i nie wiem jeszcze jak taki
    protokół wygląda :(

    > Kwestie dotyczące wyceny masz w art. 22g ustęp 1 i 8 PDOF

    Już przeczytane, dzięki za wskazówkę :)

    > Bądź gotowy na pytania skąd masz tego laptopa (w kontekście zapłacenia
    > PCC lub VAT jeśli sprzęt z poza EU).

    Laptop był kupowany w Polsce w Warszawie. Nie mam na niego paragonu,
    ani faktury (a może była tylko się zgubiła - przed założeniem
    działalności nie dbałem o takie rzeczy :P) - mam tylko umowę z bankiem
    na raty oraz gwarancję na laptopa.

    PS. Padło jeszcze zdanie, że mogę dokonać jednorazowego odpisu
    amortyzacyjnego. Jak to jest? Mogę wszystkie na jeden raz
    zamortyzować? (kiedyś czytałem, że tylko środki trwałe o wartości nie
    przekraczającej 3500 zł). Dodam, że oczywiście jestem małym
    przedsiębiorcą (nie przekraczam 50000 Euro dochodu) oraz jestem na
    PKPiR.

    Dziękuję Wam serdecznie za cenne rady :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Kamil Grabowski