    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przerwa w DG a kasa fiskalna...
    Date: Tue, 17 Apr 2007 16:15:40 +0000 (UTC)

    Dnia 17.04.2007 Jarosław Sobieraj <s...@o...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Samotnik" napisal : >
    > Przykro mi - nie ogarniam (nie tylko ja, jak widzę), więc nie pomogę.
    >
    > Wyglada na to, ze zawiklalem...
    > To moze najprosciej :
    > Czy to, ze kiedykolwiek mialem kase powoduje, ze juz zawsze, kazda(czytaj:
    > wymagajaca kasy) dzialalnosc bede musial zaczynac od instalacji kasy
    > fiskalnej i to niezaleznie od przerwy w dzialalnosci?? Czy taka jest
    > obowiazujaca wykladnia?? Przepraszam za niejasnosci i

    Aaaaa. A to ciekawe pytanie. A w ciągu tych trzech lat "zawiesiłeś"
    działalność, czy w całości wyrejestrowałeś, a teraz zarejestrowałeś
    ponownie?

    Rozporządzenie o kasach posługuje się pojęciem "jeśli wcześniej nie powstał
    obowiązek ewidencjonowania". W ustawie ani w rozporządzeniu nie znalazłem
    ani słowa o wygaśnięciu obowiązku ewidencjonowania po tym, kiedy on już
    *powstał*. On tylko powstaje, nie znika. Coś mi się widzi, że faktycznie,
    do końca życia będziesz skazany na kasę fiskalną. Ktoś się nie zgodzi?

    Jeśli powyższa teza jest prawdziwa, to pewnie ustawodawcy chodziło o
    ukrócenie przekrętów typu wyrejestrowanie DG i zarejestrowanie następnego
    dnia, z nowym limitem 20k. Dość karkołomny byłby to sposób na unikanie kasy
    fiskalnej, ale pomysłowość naszych przedsiębiorców nie zna granic. :) Chociaż
    tak właściwie to rozsądniejszy byłby zapis, że obowiązek wygasa np. po trzech
    latach od zaprzestania działalności. Albo coś w ten deseń. Bo nie widzę
    powodu, dla którego ktoś, kto po 10 latach wraca do prowadzenia DG, ma być
    w gorszej pozycji niż ten, który jej nigdy nie prowadził.

    A co dokładnie napisali w tej interpretacji? Najlepiej gdybyś zacytował
    sedno uzasadnienia.
    --
    Samotnik