    From: "Jarosław Sobieraj" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przerwa w DG a kasa fiskalna...
    Date: Tue, 17 Apr 2007 19:00:40 +0200

    > Aaaaa. A to ciekawe pytanie. A w ciągu tych trzech lat "zawiesiłeś"
    > działalność, czy w całości wyrejestrowałeś, a teraz zarejestrowałeś
    > ponownie?
    >
    > Rozporządzenie o kasach posługuje się pojęciem "jeśli wcześniej nie
    > powstał
    > obowiązek ewidencjonowania". W ustawie ani w rozporządzeniu nie znalazłem
    > ani słowa o wygaśnięciu obowiązku ewidencjonowania po tym, kiedy on już
    > *powstał*. On tylko powstaje, nie znika. Coś mi się widzi, że faktycznie,
    > do końca życia będziesz skazany na kasę fiskalną. Ktoś się nie zgodzi?

> [...]

    Wyrejestrowalem. Sedno uzasadnienia jest takie, ze jezeli kiedykolwiek
    powstal na moim prywatnym NIP-ie obowiazek kasy to juz dozywotnio jestem
    skazany ;) : "wznowienie dzialalnosci po przerwie spowodowanej likwidacja
    poprzedniej dzialalnosci nie ma wplywu na byt osoby fizycznej jako podatnika
    podatku od towaru i uslug. W rozumieniu przepisow jest pan podmiotem
    kontynuujacym dzialalnosc gospodarcza."
    No i tak to wyglada...

    Jarek