  • 1. Data: 2005-08-18 11:24:31
    Temat: Przychody ze strony internetowej
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Witam,
    Prowadze od 7 lat pewna strone internetowa, miesiac temu wprowadzilem oplaty
    za dostep do pewnych czesci serwisu. Klient po dokonaniu zaplaty otrzymuje
    kod dostepu do danej czesci serwisu. Oplaty mozna dokonac na 2 sposoby:
    SMSem lub przez firme Allpay (karty, przelewy itd).
    Mam problem z rozliczeniem tego, gdyz nie prowadze dzialalnosci
    gospodarczej. W pierwszym przypadku (platnosci SMS) nie ma problemow - mam
    podpisana umowe o dzielo z firma realizujaca platnosci SMS, wiec dochody z
    tego zrodla mam opodatkowane i ujawniam je w PIT.
    Natomiast problem powstaje w przypadku wspolpracy z Allpay.pl, ktora nie
    zawiera podobnych umow.

    Firma ta w duzym skrocie pobiera platnosci od klientow, potraca sobie
    prowizje a reszte przekazuje mi. I to bez odciagniecia podatkow, bez
    rachunkow i innnych. Po prostu dostaje raz w miesiacu zbiorczy przelew na
    konto. Gdybym mial dzialalnsc gospodarcza moglby wystawic fakture dla
    Allpay, wowczas mialbym podstawe prawna do opodatkowania dochodu. Lecz nie
    oplaca mi sie zakladac dzialalnosci, gdyz jej koszty kilkakrotnie
    przekroczyly by moj zysk. Zatem mam pytanie: Jak opodatkowac taki dochod?
    Czy mam go po prostu ujawnic w rozliczeniu PIT (nie majac zadnego
    potwierdzenia na papierze o jego osiagnieciu)?

  • 2. Data: 2005-08-18 11:54:40
    Temat: Re: Przychody ze strony internetowej
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tomasz napisał:

    > Allpay, wowczas mialbym podstawe prawna do opodatkowania dochodu. Lecz nie
    > oplaca mi sie zakladac dzialalnosci, gdyz jej koszty kilkakrotnie
    > przekroczyly by moj zysk. Zatem mam pytanie: Jak opodatkowac taki dochod?

    Ty prowadzisz działalność gospodarczą, tylko niezarejstrowaną. Co za to
    grozi to sobie możesz poczytać

    pzdr

    Tomek

    100% mieszkania za 2,20% w CHF
    Sprawdz jak zdobyc najlepszy kredyt na rynku!

  • 3. Data: 2005-08-18 12:40:10
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" napisał w wiadomości
    > Ty prowadzisz działalność gospodarczą, tylko niezarejstrowaną. Co za to
    > grozi to sobie możesz poczytać

    to dlaczego Allpay prowadzi wspolprace z osobami nie prowadzacymi
    dzialalnosci gospodarczej wlasnie w takiej formie?
    Moje zyski nie sa zbyt duze - 300 - 400 zl miesiecznie, wiec zarejestrowanie
    dzialalnosci mija sie z celem, gdyz musialbym dokladac do calego interesu.
    Czy jest jakis sposob na opodatkowanie tego jezeli nie prowadze dzialalnosci
    ?

  • 4. Data: 2005-08-18 12:46:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@i...pl> napisal(a):

    > to dlaczego Allpay prowadzi wspolprace z osobami nie prowadzacymi
    > dzialalnosci gospodarczej wlasnie w takiej formie?

    Bo ich to nie obchodzi - jakoś to sobie rozliczają i szlus. To, czy Ty
    bekniesz, to Twój problem. ;)

    > Moje zyski nie sa zbyt duze - 300 - 400 zl miesiecznie, wiec zarejestrowanie
    > dzialalnosci mija sie z celem, gdyz musialbym dokladac do calego interesu.

    A czemu... Teraz jest tani ZUS dla nowych firm. Coś Ci zostanie. ;)

    > Czy jest jakis sposob na opodatkowanie tego jezeli nie prowadze dzialalnosci
    > ?

    Jeśli nie chcą się zgodzić na jakąś umowę o dzieło/zlecenie, to nie.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-08-20 08:15:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > Ty prowadzisz działalność gospodarczą, tylko niezarejstrowaną.

    Ja się zastanawiam czy to co robi nie dałoby się sklasyfikować jako
    "dochody z praw majątkowych". Artysta malarz czy rzeźbiarz nie
    muszą AFAIK prowadzić DG (a nie wiem czy nawet nie mogą) a podatki
    niewątpliwie płacą... pytanie jest na czym polega "prowadzenie
    strony" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)