  • 1. Data: 2008-07-02 23:28:39
    Temat: Pytanie o rozliczenie dochodow z dzieckiem (osoba samotnie wychowujaca)
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Witam
    Prawo do rozliczenia swoich dochodów na preferencyjnych zasadach
    przysługuje tzw. osobom samotnie wychowującym dziecko, a warunkiem jest
    m.in. posiadanie dziecka do ukończenia 25 lat, uczącego się w szkołach,
    o których mowa w przepisach o systemie oświaty.

    Pytanie: jesli dziecko w tym roku skonczylo liceum a nie dostanie sie na
    studia, czy bedzie mi przyslugiwalo prawo rozliczenia z nim PIT-u za
    2008 rok ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2008-07-03 03:17:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news wrote:
> [...]
    >
    > Pytanie: jesli dziecko w tym roku skonczylo liceum a nie dostanie sie na
    > studia, czy bedzie mi przyslugiwalo prawo rozliczenia z nim PIT-u za

    wg mnie tak,
    nie ma warunku "przez cały rok" jak przy ślubie.
    Z tym, że jak nie pójdzie na studia, to pewnie pójdzie do pracy i to
    może być już zupełnie inna bajka, dlaczego nie będziesz się mogła z
    dzieckiem rozliczyć.

    p.s. bardzo mi sie podoba twój zwrot "posiadanie dziecka do ukończenia
    25 lat".
    Ja jestem za. Jak ktoś jest starszy niż 25 lat i nie ma dziecka to na
    roboty publiczne z nim!

  • 3. Data: 2008-07-03 06:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, witek wrote:
    [...do news...]
> [...]
    > lat".
    > Ja jestem za. Jak ktoś jest starszy niż 25 lat i nie ma dziecka to na roboty

    Skoro już na słowotwórstwo padło, to mi się w ogóle podoba "posiadanie
    koloru włosów" albo "posiadanie dzieci".
    Nie wiem, moda jakaś, że zamiast "mieć" trzeba koniecznie "posiadać" :)
    A wychodzi z tego, że dzieci to niewolnicy, bo "posiadanie" to taki stan,
    że posiadacz może tym czymś co posiada rozporządzać... zbyć, zastawić,
    użytkować, podnająć, zezłomować...
    Wnoszę o łagodny wymiar kary (bo to wbrew netykiecie), ale "posiadać"
    *nie* jest œcisłym odpowiednikiem słowa "mieć". Jest tylko synonimem,
    może być użyte zamiennie *wyłącznie* we właściwym kontekście.
    A w świetle słowa "prawo" w nazwie grupy "posiadanie" ma definicję
    w Kodeksie Cywilnym :)

    pzdr, Gotfryd
    (narażający się)

  • 4. Data: 2008-07-03 07:31:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Skoro już na słowotwórstwo padło, to mi się w ogóle podoba "posiadanie
    > koloru włosów" albo "posiadanie dzieci".
    > Nie wiem, moda jakaś, że zamiast "mieć" trzeba koniecznie "posiadać" :)

    Posiadanie się lepiej odmienia.
    Sam zmieniłeś formę zdania, żeby użyć słowa "mieć". ;-)

  • 5. Data: 2008-07-03 08:59:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2008, Cavallino wrote:

    > Posiadanie się lepiej odmienia.
    > Sam zmieniłeś formę zdania, żeby użyć słowa "mieć". ;-)

    Nie da się zaprzeczyć, "manie" nie ujdzie za poprawne :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-03 09:22:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie da się zaprzeczyć, "manie" nie ujdzie za poprawne :)

    Dokładnie.
    I podejrzewam że to jest główny powód dla którego w zamian używa się słowa
    "posiadać".
    Innych nie widzę.

  • 7. Data: 2008-07-03 15:52:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:g4hv84$q2h$1@news.onet.pl>:

    > wiadomości news:

    > Posiadanie się lepiej odmienia.
    > Sam zmieniłeś formę zdania, żeby użyć słowa "mieć". ;-)

    A _wychowywanie_ odmienia sie gorzej? Bo tak zdaje sie w UPDoF stoi :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-07-03 18:17:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie da się zaprzeczyć, "manie" nie ujdzie za poprawne :)

    a powinni wprowadzić.
    dowodami mogą byc choćby sterty wystawionych mandatow za niemanie swiatel.

  • 9. Data: 2008-07-03 18:30:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:g4j546$g9v$8@inews.gazeta.pl>:

    > a powinni wprowadzić.
    > dowodami mogą byc choćby sterty wystawionych mandatow za niemanie swiatel.

    Tak, to jest jakieś wyjście:
    órzywanie, urzywanie, óżywanie, kożystanie -- dalej sie już gotuje czacha...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-07-03 18:52:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .

    > Tak, to jest jakieś wyjście:
    > órzywanie, urzywanie, óżywanie, kożystanie -- dalej sie już gotuje
    > czacha...

    Osobiście byłbym za całkowitym zniesieniem polskich znaków.
    Wszystko da się zapisać bez używania ogonków i będzie brzmiało tak samo.