  • 1. Data: 2002-04-03 09:17:14
    Temat: Re: Pytanie o samochód
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-03 11:17, Użytkownik news.onet.pl napisał:
> [...]
    > prowadzimy z mężem s.c.Mąż ma na siebie zarejestrowany samochód
    > osobowy (stary jak świat FSO 125) Do tej pory korzystaliśmy z
    > Karty przebiegu pojazdów do rozliczania kosztów używania w/w
    > samochodu do dg. Ale po zmianach w styczniu 2002 trochę strach:)
    > Chcielibyśmy wprowadzić go jako środek trwały do dg. I tu pytanie
    > jak to zrobić? Sprzedać sobie samemu - przecież to spółka
    > małżeńska, wprowadzić według ceny rynkowej:) - ale jaka wtedy
    > podstawa prawna? No i już sama nie wiem jak zrobić żeby US nie
    > mógł mi tego zakwestionować i żeby wszystko było ok. Będę
    Nie sprzedawać :-))) Przeciez to absurd, sama przyznasz. Po prostu
    wpisac do rejestru środków trwałych. Ewentualnie napisac jeszcze
    oświadczenie w stylu "Ja , Jan Kowalski, przekazuje z dniem.... na
    potrzeby prowadzonej wsplnie z zoną, Marią Kowalską, samochód bla bla
    bla (marka, numery silnika, pojemność, osobowy czy ciężarowy) o
    wartości początkowej ..... "
    Oświadczenie ad acta, na wypadek kontroli.
    A co do wartości początkowej, to polecam art.22g ustawy o pod.doch o
    osób fizycznych. Nie będę go całego cytowac bo jest długi, ale na
    pewno znajdziesz tam rozwiązanie dla siebie. Tylko przeczytaj
    dokładnie od początku do końca.
    Przede wszystkim, jeżeli jeszcze macie dowód zakupu samochodu
    (faktura, umowa) to problem z głowy - jeżeli nie, patrz ustęp 8 tego
    artykułu.
    To naprawdę nie takie trudne :-)) Głowa do góry.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-04-03 09:17:17
    Temat: Pytanie o samochód
    Od: "news.onet.pl" <l...@p...onet.pl>

[...]

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Monika

  • 3. Data: 2002-04-03 11:38:04
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Przepraszam, oczywiście niedoczytałam - jak to jest stary jak świat
    FSO to raczej będzie trzeba wycenić go rynkowo. Nawet gdyby był dowód
    zakupu, to pewnie jakies grosze w starych złotych.

    Było nie jeść sniadanie przy odpisywaniu.
    I jeszcze pełno okruchów na klawiaturze :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-03 18:19:25
    Temat: Do Maddy
    Od: "news.onet.pl" <l...@p...onet.pl>

    Dziękuję za sympatyczną i pełną nadziei podpowiedź:)

    Pozdrawiam
    Monika