  • 1. Data: 2005-01-24 14:49:01
    Temat: Pytanie w sprawie cła na sprzęt elektroniczny sprowadzany z USA do PL
    Od: "JK" <j...@p...onet.pl>

    Witam!

    Przeglądając archiwa grupy nie trafiłem na jednoznaczną odpowiedź
    odnoszącą się do mojego pytania. W związku z tym chciałbym prosić Was o
    podanie mi wiadomości na temat cła na sprzęt elektroniczny sprowadzany z
    USA. Uściślając chciałbym dowiedzieć się, czy jeśli znajomy wysłałby mi
    paczkę z laptopem, kamerą cyfrową lub aparatem cyfrowym, to będę musiał
    ponieść jakieś koszta?

    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź!

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-01-25 00:15:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005, JK wrote:
    [...]
    >+ USA. Uściślając chciałbym dowiedzieć się, czy jeśli znajomy wysłałby mi
    >+ paczkę z laptopem, kamerą cyfrową lub aparatem cyfrowym, to będę musiał
    >+ ponieść jakieś koszta?

    Nie bić.
    Jakby nikt ci nie odpowiedział - widziałem wysokość cła podaną
    w ciągu ostatnich 3 tygodni na *.foto.cyfrowa (zatrudnij googla).
    Coś 4% albo mniej.
    Ale VAT - 22%.
    Było też "szkolenie" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-26 10:01:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > USA. Uściślając chciałbym dowiedzieć się, czy jeśli znajomy wysłałby mi
    > paczkę z laptopem, kamerą cyfrową lub aparatem cyfrowym, to będę musiał
    > ponieść jakieś koszta?

    Jeśli chcesz legalnie "do bólu", to do wartości towaru dołożą ci wartość
    transportu.
    Całą kwotę oclą w zależności od kraju pochodzenia (wyprodukowania sprzętu)
    0...30%
    A do tak uzyskanej liczby dołożą 22% VAT
    Oprócz tego zapłacisz za wystawienie SAD i różnorakie opłaty "manipulacyjne"
    W tzw. złym przypadku dopłacisz kilka tysięcy złotych.

    A ile faktycznie - to zależy od zbiegu okoliczności
    Ktoś ci napisze, że przemycił i niewiele zapłacił, albo wysłał zwykłą paczką
    podając, że to nic nie warty darmowy prezent zdezelowanego sprzętu.

    poczytaj opisy :
    http://clo.mg.gov.pl/ts_taryfa.asp?lid=0