  • 1. Data: 2005-01-24 13:51:24
    Temat: kasa w necie
    Od: "Paulik" <s...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie. Chcę założyć sklep internetowy, jak w związku z tym wygląda
    sprawa kasy fiskalnej? Normalnie muszę ją mieć jak przekroczę ileś tam dochodu
    tak? Pewnie w sprzedaży internetowej również. Ale co mam dostarczać klientowi
    który kupuje. Mam mu wysłac paragon z kasy? Czy może przy sprzedaży internetowej
    nie trzeba kasy?

    I jak sprrawa kasy ma się do sprzedaży np. tapet lub dzwonków na komórkę. Jeśli
    będe je oferował w serwisie i sprzedawane będa bez udziału sprzedawcy (wysyłasz
    sms i dostajesz tapete, a twoje konto jest odpowiednio obciążane)?
    Dziękuję z góry za pomoc początkującemu zagubionemu w przepisach :)
    Paulik

  • 2. Data: 2005-01-24 15:54:32
    Temat: Re: kasa w necie
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paulik <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > który kupuje. Mam mu wysłac paragon z kasy? Czy może przy sprzedaży internetowej

    Nie musisz mieć kasy przy sprzedaży wysyłkowej, za którą płacą przelewem lub
    przez pobranie, o ile nie sprzedawałeś takich towarów przy pomocy kasy w
    poprzednim roku. Zobacz załącznik do rozporządzenia z... hmm... 23 grudnia
    2004? Rozporządzenia MF w sprawie kas w każdym razie. I przeczytaj też
    dopiski pod tabelką.

    P.

  • 3. Data: 2005-01-25 00:13:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jan 2005, Paszczak wrote:

    >+ Paulik <s...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >+ > tak? Pewnie w sprzedaży internetowej również.
    [...]
    >+ Nie musisz mieć kasy przy sprzedaży wysyłkowej, za którą płacą przelewem lub
    >+ przez pobranie,

    ...no dobra...

    >+ o ile nie sprzedawałeś takich towarów przy pomocy kasy w
    >+ poprzednim roku.

    Poproszę o objaśnienie jak to wywiodłeś ;)
    ++++
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    3) do dnia 31 grudnia 2005 r. - sprzedaż w zakresie czynności
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wymienionych w załączniku do rozporządzenia.
    ----

    Są *różne* klasy zwolnień - to akurat jest przedmiotowe
    i... bezwarunkowe...
    Jak na mój gust - brak podstaw do stawiania warunku "jeśli"
    - skąd miałby wynikać ?

    >+ Zobacz załącznik do rozporządzenia z... hmm... 23 grudnia
    >+ 2004?

    Tak. Paragraf 2 :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-25 00:27:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > 3) do dnia 31 grudnia 2005 r. - sprzedaż w zakresie czynności
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

    A w punkcie 1) pod tabelką - 'Nie dotyczy podatników, którzy rozpoczęli
    ewidencjonowanie tych usług (sprzedaży towarów) przed dniem 1 stycznia 2005
    r.'.

    Szczerze mówiąc, nie wiem, jak to do końca rozumieć. Czy oznacza to, że
    musisz fiskalizować, jeśli w 2004 r. sprzedawałeś takie towary i przez
    pomyłkę je fiskalizowałeś - mimo braku obowiązku? Czy też odwołuje się to do
    jakiegoś wcześniejszego okresu, kiedy tego zwolnienia nie było? Czy też
    może chodzi o sprzedaż tych samych towarów, ale nie wysyłkowo?

    P.

  • 5. Data: 2005-01-26 00:37:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005, Paszczak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ musisz fiskalizować, jeśli w 2004 r. sprzedawałeś takie towary i przez

    Hm... Może ktoś ma koncept...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)