  • 1. Data: 2004-03-29 10:54:23
    Temat: R-ek zysków i strat
    Od: asia<a...@p...pl>

    Jakie podac terminy za które jest sporządzany rachunek zysków i strat
    w przypadku kiedy firma rozpoczęła działalność w połowie 2003r.
    Chyba nie mogę napisać za rok poprzedni ani 2002 bo wtedy firma nie
    istniała?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-30 07:04:50
    Temat: Re: R-ek zysków i strat
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik asia napisał:

> [...]
    > w przypadku kiedy firma rozpoczęła działalność w połowie 2003r.
    > Chyba nie mogę napisać za rok poprzedni ani 2002 bo wtedy firma nie

    Rachunek zysków i strat sporządza się "za okres" a więc od dnia do dnia
    a nie "za rok" chociaż często tak sie pisze dla uproszczenia.
    Ale mozna to zrobić tylko gdy firma działała cały rok kalendarzowy i rok
    obrotowy jest zgodny z kalendarzowym.
    Jeżeli od roku kalendarzowego jest odstępstwo, to należy wyraźnie
    zaznaczyć początek i koniec okresu obrotowego.

    Zdarzaja sie, i to nie rzadko, przypadki gdy rok kalendarzowy
    nie pokrywa się z rokiem obrotowym (np. rozpoczęcie działalności w
    środku roku, wyznaczenie roku obrotowego innego niz kalendarzowy, dwa
    lata obotowe w jednym roku kalendarzowym - w sytuacji otwarcia
    likwidacji lub upadłości) i wtedy oczywiste jest, że trzeba podac
    dokładny okres za który zostaje sporządzony rachunek ZiS.

    Skoro firma zaczeła działalnośc w połowie roku, to rachunek ZiS
    sporządza się za okres od dnia rozpoczęcia działalności do końca roku.

    Dla odmiany bilans, jako zapis stanu, sporządza sie "na dzień" a nie "za
    okres" ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-30 19:33:03
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    Czy Cit -8 skladany do 31-03-04 musi byc zlozony wraz z bilansem i
    rachunkiem wynikow ,w firmie gdzie badanie bilansu nie jest obowiazkowe? Czy
    bilans moze byc zlozony w US i Sadzie Gosp.do 30-09-04 ? oczywiscie 14 dni
    po zatwierdzeniu?

  • 4. Data: 2004-03-31 06:16:16
    Od: asia<a...@p...pl>

> [...]
    roku.

    > Dla odmiany bilans, jako zapis stanu, sporządza sie "na dzień" a

    Ale r-nek zysków i strat ma dwie kolumny, czy w związku z tym jedną
    kolumnę (za okres poprzedni) pomijam?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-03-31 06:38:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Barbara napisał:
> [...]
    > bilans moze byc zlozony w US i Sadzie Gosp.do 30-09-04 ? oczywiscie 14 dni

    Ostatecznym terminem złożenia zeznania za rok 2003 jest 31 maja a więc i
    sprawozdanie finansowe musi byc do niego dołaczone.
    Nie ma już terminu 9 miesięcy i ie ma zeznania wstepnego. Rok musi byc
    zamknięty do 31 marca.

    A poza tym to jest 10 a nie 14 dni od zawtierdzenia sprawozdania do jego
    złożenia :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-03-31 06:39:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik asia napisał:

    > Ale r-nek zysków i strat ma dwie kolumny, czy w związku z tym jedną
    > kolumnę (za okres poprzedni) pomijam?

    A jak myslisz? Przeciez nie ma tam co wpisać. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-03-31 06:57:39
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    jasne, zostanie pusta, i dokladnie zaznacz za jaki okres sporzadzasz
    rachunek ZiS
    pozd
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 8. Data: 2004-03-31 06:58:53
    Od: asia<a...@p...pl>

    Też myślę że jedną pomijam, ale w urzędzie skarbowym mi
    powiedziano ze jak są dwie kolumny to się wypełnia dwie, ale co tam
    wpisać to już nie wiedzieli.
    A wiesz może czy coś grozi ze strony urzędu skarbowego jeśli nie
    wykaże się faktury zakupu? Chodzi o to że jeden z prezesów wziął
    rachunek za hotel, Vat-u nie odliczyłam, ale delegacji też nie chcą. Co
    powiedzieć w razie kontroli krzyżowej?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-03-31 07:09:12
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik asia napisał:

    > Też myślę że jedną pomijam, ale w urzędzie skarbowym mi
    > powiedziano ze jak są dwie kolumny to się wypełnia dwie, ale co tam
    > wpisać to już nie wiedzieli.

    To wpisz zera

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 10. Data: 2004-03-31 07:11:02
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Ostatecznym terminem złożenia zeznania za rok 2003 jest 31 maja

    Raczej "31 marca"

    >a więc i
    > sprawozdanie finansowe musi byc do niego dołaczone.

    Nie musi

    > Nie ma już terminu 9 miesięcy i ie ma zeznania wstepnego. Rok musi byc
    > zamknięty do 31 marca.
    >
    > A poza tym to jest 10 a nie 14 dni od zawtierdzenia sprawozdania do jego
    > złożenia :-)

    Zgadza się.

    --

    /slawek/szczecin