  • Data: 2003-09-19 07:25:33
    Temat: Re: RMUA i pare pytan
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik luke napisał:
    > Dziekuje za odpowiedz.
    > Jak moge zmotywowac swoja firme do oplacenia moich skladek. Jest tego juz 9
    > miesiecy. Wiem, ze jest trudna sytuacja na rynku. Pracodawca bedzie mogl
    > wymienic mnie bez problemow. Jak traktuje ZUS, PIP firmy ktore w ten spoosb
    > postepuja z pracownikami?
    > Rozumiem ze jesli nie wygram....okres ktory przepracowalem nie bedzie
    > naliczal sie do emerytury?

    A za przeproszeniem, kto Ci takich głupot naopowiadał?
    To czy pracodawca płaci ZUS czy nie to jest z grubsza problem pracodawcy
    i ZUSu.
    Tak juz jest (niestety, wzdychaja Ci którzy sami za siebie płacą ZUS) że
    pracownik nie ponosi konsekwencji nie płaceni ZUS przez pracodawcę.
    Jeżeli składki zostały pobrane to z punktu widzenia pracownika są zapłacone.

    Jeżeli pracodawca zalega z zapłata składek a wysyła deklaracje to ZUS ma
    sie martwić jak od niego pieniądze ściągnąć.

    Jest tylko jedna niedogodność. Z tego co sie orentuję, Twoje składki
    wpływaja do OFE z duzym opóźnieniem, o ile w ogóle (bo ZUS musi za
    Ciebie te pieniądze wyłożyc).

    Procesowanie sie z pracodawcą o składki nie ma wiekszego sensu, bo
    stracisz czas na odwalenie roboty za która płaci sie pracownikom ZUSu i
    w której oni maja dużo większa siłe przebicia, a i nie jestem pewna czy
    o niepłacenie składek w ogóle mozna pozwac pracodawcę.
    Obowiązek płacenia składek ZUS nie wynika z KP.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl