    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Radio i glosniki do auta
    Date: Fri, 22 Nov 2002 15:46:46 +0100

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    news:arktde$jc8$1@news.tpi.pl...
    > Czy prowadzac firme KPiR , VAT , moge kupic do auta dostawczego ,
    > figurujacego w rejestrze srodkow trwalych , radio CD + glosniki ?? Bo
    nudno
    > mi sie bez tego jezdzi :))
    > A co jesli jestem melomanem i kupie np. radio za 2000 pln i glosnki za
    1500
    > ?? :)
    > Co z Vatem czy mam prawo go odliczyc a pozostala kwote w KUP ??
    > Neno.

    Ustawa o PDoOF enumeratywnie wymienia co nie jest KUP. A zatem jest nim
    wszystko (pomijam tutaj rozróżnienie na kup księgowany "bezpośrednio" i w
    postaci odpisów amortyzacyjnych), co ma związek z uzyskaniem przychodu. Na
    podatniku ciąży obowiązek udowodnienia, że dany wydatek został poniesiony w
    celu uzyskania przychodu. Występuje tutaj element uznaniowości. Z pewnością
    przekonasz urzędnika US o potrzebie posiadania w samochodzie radioodbiornika
    (dane o sytuacji na drogach, prognozy pogody, czy wreszcie antidotum na
    senność). Troszkę gorzej może być z głośnikami po 1500,- pln - podobnie jak
    z regenerującą kierowcę wizytą w agencji towarzyskiej. Jeżeli dany wydatek
    jest KUP i nie jest wyłączony z "odpisów" VAT (również można wszystko, co
    nie jest zabronione) - nie ma problemów.
    Pozdrawiam AR.