  • Data: 2010-02-08 13:33:42
    Temat: Re: Rafakturowanie trasnportu a WDT
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    asuszek wrote:
    > Moje pytanie brzmi następująco:
    >
    > Firma sprzedaje towary do podatnika z innego kraju UE. Wystawiając
    > fakturę każda pozycję towaru jest wystawiana ze stawką 0% jako WDT,
    > refakturowany transport jest wykazywany także ze stawką 0% poniewaz
    > jest to transport nierozerwalnie związany z dostawą towarów. I mam
    > pytanie w jakiej pozycji deklaracji VAT 7 wykazać ten transport czy w
    > pozycji 21 "dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium
    > kraju" czy w pozycji 31 " wewnatrzwspólnotowa dostawa towarów".

    Ja bym wykazywał w wartości towaru, bo gdzies tam w definicji było, że
    wartość towaru (podstawa opodatkowania dostawy),
    to kwota którą nabywca obowiązany jest zapłacić.
    W końcu na takich warunkach ma ten towar z dostawą.

    > Co w przypadku gdy firma ma podpisany kontrakt z podatnikiem z innego
    > państwa członowskiego na "wynajem" pracowników - chodzi o to że
    > pracownicy wyjeżdzają do pracy do tamtej firmy. Wystawiając fakturę za
    > usługi wykonane jaką stosować stawkę NP, czy 0%.
    > Za te wysyłane osoby będą wystawiane także faktury za to że oni tam
    > dojechali - czyli za transport tych osób tam i spowrotem. Ustalona
    > jest stawka 250 Euro za transport w jedną stronę. Z jaką stawką ma być
    > wystawiony ten transport NP czy 0%.

    Oj, poczytać trzeba te nowe artykuły.
    Może to zależy od tego czym jadą, albo jaką prace wykonują.
    A może dla tego rodzaju wykonywanych prac jest obowiązek
    zgłoszenia sie do VAT w tym kraju. Za dużo niewiadomych, zeby tak zgadywać.