    From: grynio001<t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: faktura TPSA raz jeszcze
    Date: 19 Feb 2004 05:56:56 GMT

    hmm... chcialbym sie upewnic co do podobnej sprawy. Mianowicie mam
    fakture za telefon komorkowy, wystawiona 17 stycznia z data platnosci
    31 stycznia. Faktura obejmuje rozmowy za grudzien plus abonament
    za styczen. Co do VATu to nie mam zadnych watpliwosci, ze moge o
    odliczyc go TYLKO w styczniu ale co z kosztami? Czy zgodnie z tym co
    czytam powyzej MUSZE rozmowy zaliczyc do kosztow grudnia a tylko
    abonament moge wliczyc w koszty stycznia? (memorial)

    A co ze skladkami ZUS placonymi w styczniu ale za grudzien? Czy je
    zaliczam juz do biezacego roku i do PIT5L za styczen? (metoda
    kasowa) Czy moze rowniez powinienem je dodac do rozliczenia
    rocznego za ub.rok a w styczniu ich nie wykazywac?

    Od czego zalezy kiedy stosuje sie metode memrioalu a kiedy metode
    kasowa? Czy ja moge wybrac jak ujmuje pewne rzeczy czy jest to z
    gory okreslone?

    Sorry za te pytania ale dopiero pierwszy raz bede zamykac rok w KPiR
    i mam wiele watpliwosci i pytan.

    -> http://usenet.pomocprawna.info