    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: kasa i memoriał
    Date: Tue, 23 Apr 2002 09:26:43 +0200

    Dnia 02-04-23 01:08, Użytkownik Sark napisał:
    > Użytkownik "fiskal" <m...@f...pl> napisał w
    > wiadomości

    > dopuszczalne, ale w prawie

    > stosuje się memoriałową. Jest

    No więc znalazłam. Art. 22 ust. 4-6.
    Nota bene - dzieki KTP za podpowiedź !
    Jest to, ni mniej ni wiecej, tylko opis dopuszczalności zasady memoriału.
    Nurtuje mnie tylko jedno pytanie - ust. 6 mówi " pod warunkiem że
    stale w każdym roku podatkowym księgi te beda prowadzone..."
    czy "stale w każdym roku podatkowym" oznacza że "przez cały rok" czy
    też że "we wszystkich lata". Innymi słowy czy oznacza to, że można
    zmienic zasadę z mamoriału na kasę i odwrotnie z roku na rok, czy że
    jak sie raz przyjmnie jakiś system, to potem do końca prowadzenia
    działalności nie mozna tego zmienić.

    KTP sugerował że to drugie, ale ja uważam, że nie moży byc tak, że sie
    na całe zycie wybiera zasade kwalifikowania kosztów, zwłaszcza
    rozpoczynając działalność, kiedy człowiek jeszcze nie wie, jak będą te
    rozrachunki w praktyce wyglądały.

    Orko! Help! Ja wiem że jestes zajeta bardzo, ale może w przerwie na
    kawę? :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk