    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 29 Dec 2010 13:55:34 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: osoba fizyczna i działalność gospodarcza

    On Tue, 28 Dec 2010, Marzena wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Rozumiem, że prawidłowa odpowiedz brzmi: TAK?

    No właśnie: niekoniecznie.
    Jeśli tamte umowy *zdecydowanie* są "osobiste", to z p. widzenia
    podatku dochodowego takimi pozostają.
    Sądząc z Waszych wyjaśnień (thx), uznałbym że właśnie tak jest.
    Ale, jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie" :P

    Niemniej:
    - bardzo bym dbał o to, żeby te strony z których linki "idą" do
    rozliczeń nie miały *nic* wspólnego z DG
    - niewykluczone że należy je doliczać do VAT; jeśli masz zamiar korzystać
    ze zwolnienia podmiotowego, to jak rozumiem wiesz że wtedy jest obowiązek
    prowadzenia uproszczonej ewidencji VAT, i do rozważenia jest, czy aby
    tych przychodów nie należy doliczać do obrotu (obrót to pojęcie
    zdefiniowane w przepisach o VAT).

    Jeśli coś Cię dziwi, to z góry objaśniam: tak, możliwe jest zarówno
    to, że są przychody które *nie* zaliczają się do "DG w rozumieniu
    podatku dochodowego" a *zaliczają* się do obrotu VAT, jak i na
    odwrót (bo np. nie podlegają, tak jak odsetki bankowe).

    > Dzięki za pomoc :)

    Nie dziękuj, tylko weźmij się za siebie i odrób pracę domową :P
    Polega to na przeczytaniu jakichś 3000 do 4000 postów z archiwum
    grupy (nie, NIE żartuję), wybieranych na zasadzie "chyba dotyczy
    tematyki która mnie powinna interesować".
    Oczywiście, stare posty mogą dotyczyć starych przepisów i być
    nie do końca aktualne, ale i tak uzyskuje się obycie z nomenklaturą
    i w ogóle napotyka na problemy których nie ma (się) świadomości.

    Żeby nie było: sam tak zaczynałem, więc nie licz na zlitowanie ;)

    pzdr, Gotfryd