  • 1. Data: 2002-03-07 12:27:57
    Temat: podstawy prawne - umowa zlecenie
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    Witam
    Ma ktoś namiary na jakąś ustawę i paragraf dot. tego że studneci do 26 roku
    życia nie płacą zus i skałdki zdrowotnej
    przy pracy na umowę zlecenie ?

    Marcin Lubojanski
    odpowiadając usuń nospam z adresu e-mail
    ------
    www.tramping.slask.prv.pl - niusy turystyczne ze Śląska, relacje z wypraw

  • 2. Data: 2002-03-07 12:51:47
    Temat: Re: podstawy prawne - umowa zlecenie
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Marcin Lubojański napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >Ma ktoś namiary na jakąś ustawę i paragraf dot. tego że studneci do 26 roku
    >życia nie płacą zus i skałdki zdrowotnej

    przeczytaj
    http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm
    a dalej na stronach ZUS są odnośniki do odp. aktów prawnych

    Magdip

  • 3. Data: 2002-03-07 13:00:44
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    > przeczytaj
    > http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm
    > a dalej na stronach ZUS są odnośniki do odp. aktów prawnych

    OK. Przeczytałem.
    Tylko nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy:
    Czy jeśli nie podlegam obowiązkowi ubezpieczenie, to czy praca którą
    wykonuję liczy mi się do emerytury, czy nie ?
    Jeśli nie, to chyba jednak warto się ubezpieczyć dobrowolnie ?

  • 4. Data: 2002-03-07 14:57:38
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

> [...]
    >wykonuję liczy mi się do emerytury, czy nie ?
    >Jeśli nie, to chyba jednak warto się ubezpieczyć dobrowolnie ?

    w praktyce teraz do emerytury liczą się zapłacone składki.
    IMHO nie warto inwestować w ZUS, lepiej poszukać instytucji, która oferuje
    jakiś przyzwoity program emerytalny.

    Magdip

  • 5. Data: 2002-03-07 19:12:34
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

    > w praktyce teraz do emerytury liczą się zapłacone składki.
    > IMHO nie warto inwestować w ZUS, lepiej poszukać instytucji, która oferuje
    > jakiś przyzwoity program emerytalny.

    Chodzi o 2. czy o 3. filar? Jakieś typy ?
    Czy jeśli teraz wpłacę pierwszą składkę na ZUS z umowy zlecenia, to muszę
    chyba wybrać firme z 2. filaru ?

  • 6. Data: 2002-03-07 22:33:48
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Marcin Lubojański" <n...@p...pl> wrote in message

    > Chodzi o 2. czy o 3. filar? Jakieś typy ?
    > Czy jeśli teraz wpłacę pierwszą składkę na ZUS z umowy zlecenia, to muszę
    > chyba wybrać firme z 2. filaru ?

    powinieneś wybrać fundusz emerytalny z 2 filaru, bo część składek ZUS ma być
    tam przekazywana.
    Co do samoubezpieczenia, to nie mam pojęcia co polecić. Może ktoś z grupy...

    Magdip

  • 7. Data: 2002-03-08 08:28:54
    Temat: Re: Re: podstawy prawne - umowa zlecenie
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 7 Mar 2002 15:57:38 +0100, "Magdip" <m...@o...pl> wrote:

    >w praktyce teraz do emerytury liczą się zapłacone składki.
    >IMHO nie warto inwestować w ZUS, lepiej poszukać instytucji, która oferuje
    >jakiś przyzwoity program emerytalny.

    Najlepiej bank szwajcarski

    Sławomir Dąbrowski

  • 8. Data: 2002-03-08 08:44:26
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdip" napisał w wiadomości

> [...]
    być
    > tam przekazywana.
    > Co do samoubezpieczenia, to nie mam pojęcia co polecić. Może ktoś z

    Ja osobiscie jestem zadowolony z www.expander.pl . Przejrzalem
    najkorzystniejsze symulacje dla mnie i zlozylem wniosek do drugiego filaru
    droga elektroniczna. Po jakims czasie przyszla mi poczta umowa ktroa
    podpisalem, oryginaly poszly pod wskazany adres a kopia zostala dla mnie. W
    miare szybko i wygodnie.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-03-08 14:40:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Sławomir Dšbrowski wrote:

> [...]
    >+ >w praktyce teraz do emerytury liczą się zapłacone składki.
    >+ >IMHO nie warto inwestować w ZUS, lepiej poszukać instytucji, która oferuje

    ...od kiedy to nie trzeba będzie wyjeżdżać raz na trzy miesiące
    (za granicę) żeby legalnie "trzymać konto" ? Od października ?
    -;)

    >+ Sławomir Dąbrowski

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-03-09 18:34:06
    Od: "Marcin Lubojański" <n...@p...pl>

> [...]
    > droga elektroniczna. Po jakims czasie przyszla mi poczta umowa ktroa
    > podpisalem, oryginaly poszly pod wskazany adres a kopia zostala dla mnie.

    Po przejrzeniu symulacji, w której jest na prawdę masa błędów w
    oprogramowaniu, zrezygnowałem.