  • 1. Data: 2002-03-07 12:33:53
    Temat: jak nie zostać VATmanem -CD
    Od: "Cyklista" <c...@i...pl>

    Witam!

    Kiedyś już poruszałem temat, jak uniknąć wejścia w VAT i dowiedziałem się,
    że likwidacja działalności i otwarcie następnego dnia pod inną nazwą nic nie
    daje, gdyż podatnicy są identyfikowani przez fiskus na podstawie nr NIP, a
    jak wiadomo podatnik będący osobą fizyczną dostaje go raz na całe życie,
    jakimś wyjściem jest chyba jednak założenie spółki cywilnej, nie wiem tylko,
    na co zwrócić uwagę?
    1. Czy mogę zawrzeć takową spółkę z kimś z rodziny (ojciec, teść, kuzyn)?
    2. Czy zyski musumy dzielić po równo?
    3. czy na czas działalności spółki cywilnej powinienem zawiesić lub
    zlikwidować działalność prowadzoną na własne nazwisko, czy wystarczy,że
    nie będę w tym czasie miał żadnych obrotów (prowadzę jedynie
    działalnoścusługową - jestem tłumaczem)?
    4. Czy druga osoba musi w tej spółce robić coś konkretnego, czy wystarczy,
    że po prostu będzie?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2002-03-07 22:12:59
    Temat: Re: jak nie zostać VATmanem -CD
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Najpewniejsze wiadomości uzyskasz w US.
    Prawdopodobnie przychody spółki nie sumują się z twoim przchodem w referacie
    VAT-u. Podział zysków zależy od proporcji wkładów do spółki i umowy spółki.

    A swoją drogą obrana przed VATem nie jest bardzo opłacalna - jeśli
    świadczysz usługi dla firm, to chyba znacznie lepiej być vat-owcem.

    Pozdrawiam Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-08 10:16:55
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a68ohn$b3d$1@news.tpi.pl...
    > Najpewniejsze wiadomości uzyskasz w US.
    oj naiwny naiwny naiwny.... jak dziecko we mgle ;)
    (to cytat, jakby ktoś nie wiedział)

    > Prawdopodobnie przychody spółki nie sumują się z twoim przchodem w
    referacie
    > VAT-u. Podział zysków zależy od proporcji wkładów do spółki i umowy
    spółki.
    zgadza się - nap potrzeby vatu nie sumują sie...
    jeśli chodzi o VAT, to spółki cywilne w których ma się udziały są osobnymi
    podmiotami
    patrz art.5 ust.1 ustawy VAT - sc mieszczą się w pojęciu "jednostki
    organizacyjne nie
    mające osobowości prawnej

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-03-09 19:23:34
    Od: "Cyklista" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a68ohn$b3d$1@news.tpi.pl...
    > Najpewniejsze wiadomości uzyskasz w US.
    Nie sądzę...
    Podział zysków zależy od proporcji wkładów do spółki i umowy spółki.

    Jakich wkładów? Przecież spółka cywilna nie jest chyba spółką kapitałową,
    nie ma więc udziałów ani akcji?
    Sorry, ale jestem zupełnie zielony w tym temacie.

    > A swoją drogą obrana przed VATem nie jest bardzo opłacalna - jeśli
    świadczysz usługi dla firm, to chyba znacznie lepiej być vat-owcem.

    Niestety, ale świadczę głównie usługi dla ludności, a więc jeżeli wejdę w
    VAT, to będę miał dylemat: zmniejszyć rentowność, czy konkurencyjność?

    Pozdrawiam

    Przemek