  • 1. Data: 2002-03-07 11:53:23
    Temat: rozliczenie 2001 (PIT-11 PIT-8B a PIT-37)
    Od: Piotr Jagielski <j...@u...to.go2.pl>

    Witam
    Postaram się w skrócie przedstawić moje wątpliwości.
    W 2001 byłem zatrudniony na etacie i wykonywałem dodatkowo umowy zlecenia
    (umowy zlecenia były dla innej firmy), w związku z czym dostałem PIT-11 i
    PIT-8B.

    Może na początku koszty.

    PIT-11
    Kosz uzyskania przychodu poz. 35 i 70 = (6 x 92.56) = 555.36
    Ponieważ zakład pracy położony jest w innej miejscowości niż miejsce
    zamieszkania, (nie otrzymuję dodatku za rozłąkę) więc rozumiem że mogę
    koszty zwiększyć do:

    (6 * 115.70) = 694.2

    PIT-8B
    poz. 61 = 2411

    Czyli łącznie KUP wynosi
    (694.2+2411) = 3105.2

    Odliczenia od dochodu

    Jedynie co mogę odliczyć to ubezpieczenie społeczne czyli poz. 73 z PIT-11

    Odliczenia od podatku

    Ubezpieczenie zdrowotne
    W PIT-11 są dwie pozycje
    poz. 74 Pobrane 371.94
    poz. 75 Odliczone 371.94

    Czy z tego wynika że ubezpieczenie już zostało odliczone przez pracodawcę ?
    Czy też mogę je bez problemu odliczyć ?

    I na koniec: czy można jakoś odliczyć składkę na PZU ?
    np. zwiększając odpowiednio KUP?

    Ciekaw jestem czy te obliczenia są poprawne, będę wdzięczny za sugestie.

    --
    Piotr Jagielski

  • 2. Data: 2002-03-08 20:38:12
    Temat: Re: rozliczenie 2001 (PIT-11 PIT-8B a PIT-37)
    Od: "Dorota Machut" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Jagielski" <j...@u...to.go2.pl> napisał w
    wiadomości news:a67kbj$t0p$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Witam
    > Postaram się w skrócie przedstawić moje wątpliwości Czy też mogę je bez
    problemu odliczyć ?
    > Ciekaw jestem czy te obliczenia są poprawne, będę wdzięczny za sugestie.
    > Piotr Jagielski

    > W deklaracji PIT-37 w dziale F 1 w wierszu 1 wykazujesz wynagrodzenie ze
    stosunku pracy (PIT-11)
    w wierszu 3 umowe-zlecenie (PIT-8B)
    W wierszu 6 sumujesz to wszystko.
    Jako odliczenie od dochodu - składki ZUS i ewentualnie inne z zalacznika
    PIT-o
    Obliczasz podatek, odejmujesz wykazana w informacjach PIT-11 + PIT-8B kase
    chorych (bez rozczulania sie, że pracowaca pobrał/rozliczyl). Ubezpieczenia
    PZU nie odliczasz, a tylko to co mozna z PIT-O
    Dorota