    From: Fenix <f...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    Date: Wed, 29 Dec 2010 07:16:02 -0800 (PST)

    On 28 Gru, 09:12, Fenix <f...@y...com> wrote:
    > Jeżeli w danym miesiącu będę miał jedynie przychód z reklam Google i
    > jednocześnie odliczę sobie VAT naliczony (wiadomo jakieś wydatki co
    > miesiąc się ponosi), to czy powinienem na VAT-7 zaznaczyć pole 66
    > (celem poinformowania US, że ta sprzedaż gdyby była wykonana w Polsce
    > byłaby opodatkowana)?

    Tak w ogóle to zastanawiam się czy mam prawo ten VAT naliczony
    sobie odliczyć? Moim kosztem były usługi księgowe, a mój przychód w
    100%
    pochodził z reklam Google. Tutaj przeczytałem:

    "W skrajnym przypadku, jeśli miałbyś 100% przychodu z Google AdSense,
    to nie mógłbyś odliczyć nawet grosika z VATu, a raczej nie mógłbvyś
    liczyć na zwrot VATu, czyli de facto zapłaciłbyś VAT w 100%.
    Stawka 0% VAT to ZUPEŁNIE co innego niż "nie podlega VAT"!
    Natomiast art. 86 stanowi pewną furtkę, tzn. należy wykazać pełny
    związek pomiędzy kosztami a źródłem przychodu, czyli np. VAT zapłacony
    za hosting serwisu mógłby być brany tutaj pod uwagę do zwrotu, ale
    kontrolę z US masz gwarantowaną, no i nie ma to związku z 0% stawką
    VAT. "

    http://www.forum.optymalizacja.com/lofiversion/index
    .php/t11760.html

    Co to znaczy "wykazać pełny związek pomiędzy kosztami a źródłem
    przychodu"?
    Czy pomiędzy usługami księgowymi (sporządzenie ewidencji, wystawienie
    faktur - w tym faktury dla Google),
    a przychodem wyłącznie z Google AdSense istnieje "pełny związek"?