    Date: Fri, 31 Dec 2010 11:58:09 +0100
    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Reklamy Google - odliczenie podatku VAT
    <2...@n...googlegroups.com>
    <4d1cfaba$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@3...googlegroups.com>
    <4d1d02cf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@m...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.1012310108580.4104@quad>
    <4d1daa26$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1012311106070.688@quad>

    W sumie to nie wiem, dlaczego na siłę starasz się iść w kierunku tego
    opodatkowania? Art.29 ust.10 odwołuje się do całego ust.2, a nie tylko
    do pkt 2, gdzie darowizny zostały potraktowane jako jedne z wielu innych
    przekazań, a nie jako <osobne źródło przekazania>

    > No właśnie.
    > A w przypadku "przeznaczenia na cele nie związane z DG", czyli np.
    > w przypadku zakończenia DG, o czym była mowa w tym wątku, nie ma mowy
    > o "dostawie", "wydaniu" ani innnej z pokrewnych czynności.
    > Przedmiot opodatkowania pozostaje we władaniu tej samej osoby i tego
    > samego podatnika!

    art.29 ust.10 W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust.
    2, podstawą opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy
    nie ma ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy
    tych towarów.

    art.7 ust.2 Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do
    jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez
    niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

    1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego
    pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców,
    akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów
    stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia;

    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności
    darowizny

    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w
    części.

    Szczęśliwego Nowego Roku

    g.