  • 1. Data: 2011-01-12 16:07:37
    Temat: Remanent likwidacyjny dla celów PIT
    Od: Brodka <b...@o...pl>

    W firmie nie mam żadnych towarów ani wyposażenia. Mam tylko:
    - środki trwałe
    - WNiP
    - nisko-cenne składniki majątki

    W takim razie w remanencie likwidacyjnym dla celów PIT nie będzie
    chyba żadnego składniku majątku (bo nie mam żadnych towarów i
    wyposażenia) i nie zapłacę ani złotówki zryczałtowanego podatku
    dochodowego?

  • 2. Data: 2011-01-12 16:26:33
    Temat: Re: Remanent likwidacyjny dla celów PIT
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 12-01-2011 17:07, Brodka pisze:
> [...]
    > chyba żadnego składniku majątku (bo nie mam żadnych towarów i
    > wyposażenia) i nie zapłacę ani złotówki zryczałtowanego podatku

    Beda.. i to wszystkie, ktore wymieniles.
    Fakt, zryczaltowanego podatku juz nie zaplacisz.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    700,20110103,szczegolne-zasady-ustalania-dochodu.htm

    Adam

  • 3. Data: 2011-01-12 16:38:53
    Od: Brodka <b...@o...pl>

    On 12 Sty, 17:26, elephanto <e...@c...it.gmail.com> wrote:
    > Beda.. i to wszystkie, ktore wymieniles.

    Na ustawę jestem za głupia, więc odniosę się do artykułu:

    "Co obejmuje remanent likwidacyjny do celów PIT:

    -Składniki majątku obejmowane spisem z natury (towary, materiały,
    braki, odpady, produkcja w toku itp.) .

    -Rzeczowe składniki majątku związanego z wykonywaną działalnością, nie
    będących środkami trwałymi (wyposażenie bez względu na wartość)."

    http://www.pit.pl/likwidacja-firmy/index.php

    Powyżej jest napisane, że remanent likwidacyjny do celów PIT nie
    obejmuje środków trwałych :-))

    > Fakt, zryczaltowanego podatku juz nie zaplacisz.

    Już? To teraz coś zmienili?

  • 4. Data: 2011-01-12 16:41:51
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 17:26, elephanto wrote:

    > Beda.. i to wszystkie, ktore wymieniles.
    > Fakt, zryczaltowanego podatku juz nie zaplacisz.
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    700,20110103,szczegolne-zasady-ustalania-dochodu.htm

    Patrz pan jak pozmieniali :-)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2011-01-12 16:47:41
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 17:38, Brodka wrote:

> [...]
    >
    > http://www.pit.pl/likwidacja-firmy/index.php
    >
    > Powyżej jest napisane, że remanent likwidacyjny do celów PIT nie

    Oni to przepisali z nikąd indziej tylko ze starej wersji wklejonej
    ustawy. A że to pit.pl, to nie uaktualnili.

    > Już? To teraz coś zmienili?

    Tak, to co jest zaznaczone we wklejonej ustawie :-)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-01-12 22:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, elephanto wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Beda.. i to wszystkie, ktore wymieniles.

    W remanencie likwidacyjnym PIT ww. nie były w tym tysiącleciu ujmowane!
    Musisz mieć jakieś informacje starsze niż vat.pl ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-01-13 00:21:00
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.01.2011 23:11, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > [...]
    >
    > W remanencie likwidacyjnym PIT ww. nie były w tym tysiącleciu ujmowane!
    > Musisz mieć jakieś informacje starsze niż vat.pl ;)

    Albo nie zrozumiałem uśmieszku, albo nie przeczytałeś nowego art. 24 updof.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2011-01-13 08:57:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011, tomek wrote:

    > Albo nie zrozumiałem uśmieszku, albo nie przeczytałeś nowego art. 24 updof.

    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo masz na myśli zastąpienie obowiązku
    przechowywania EST "wykazem". Zawartość ta sama, jak rozumiem, jako że
    gdzieś od 2003 zaliczenie do EST musi być formalne [1]
    Liczą się "ujęte w majątku", czyli ujęte w EST lub zaliczone w koszty.
    Wyposażenie akurat nas nie interesuje (celowo wykreśliłem z cytatu).
    Pic w tym, że "wykaz" nie dotyczy spisu z natury!
    Remanent, czyli "spis z natury", czyli zestawienie towarów *faktycznie*
    znajdujących się w majątku (a nie że "zaliczonych do papierów"!) dotyczy
    stanu magazynowego (i kiedyś obejmował również wyposażenie, ale nigdy ST).
    ST to te które "zostały zaliczone do ST", czyli poddane amortyzacji,
    a tym samym "ujęte w papierach". Fizyczna obecność składnika
    "wykorzystwanego w DG" nie świadczy o zaliczeniu do ST.
    Co najwyżej fizyczna nieobecność może świadczyć o zbyciu, a pośrednio
    o niedopełnieniu obowiązku podatkowego :)

    Możesz objaśnić co masz na myśli w nowym art.24?

    [1]
    Wcześniej zapis ustawy dotyczył faktycznego spełniania warunków ST,
    również bez wpisu i dokonywania amortyzacji; taka była litera przepisu,
    zapis zmieniono po stwierdzeniu przez NSA iż USy dokonujące w takich
    przypadkach "zaliczenia do ST z mocy ustawy" miały rację.
    Dla porządku zaznaczę, że mimo iż w tym okresie "zaliczenie do ST"
    następowało z mocy "wykorzystywania w DG", *również* nie było obowiązku
    dokonywania spisu z natury takich ST (acz obowiązek podatkowy w razie
    sprzedaży był!)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-01-13 11:47:38
    Od: Brodka <b...@o...pl>

    On 12 Sty, 17:26, elephanto <e...@c...it.gmail.com> wrote:
    > Beda.. i to wszystkie, ktore wymieniles.
    > Fakt, zryczaltowanego podatku juz nie zaplacisz.

    Nie rozumiem jak to jest z tym podatkiem.
    Piszesz, że nie trzeba go płacić, ale w przepisach czytam:

    art.24.3b:
    3b. Dochodem z odpłatnego zbycia składników majątku, o których mowa w
    art. 14 ust. 2 pkt 17 lit. a, jest różnica między przychodem z
    odpłatnego zbycia a wydatkami na nabycie zbywanych składników,
    niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów w jakiejkolwiek formie.
    http://www.podatki.biz/akty/ra260791.htm?strona=4

    Interesuje mnie właśnie interpretacja - tak na babski rozum - tego "z
    odpłatnego zbycia" :-)
    Czy zryczałtowany podatek zapłacę w tylko w momencie gdy to odpłatne
    zbycie nastąpi?
    Wynikałoby z tego, że gdy po likwidacji działalności nikomu nie
    sprzedam składników majątku tylko pozostawię je dla siebie (tzn. będą
    moją prywatną własnością), to nie będzie odpłatnego zbycia, a więc nie
    zapłacę też tego zryczałtowanego podatku?

  • 10. Data: 2011-01-13 14:03:34
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 13-01-2011 12:47, Brodka pisze:

> [...]
    > moją prywatną własnością), to nie będzie odpłatnego zbycia, a więc nie
    > zapłacę też tego zryczałtowanego podatku?

    W zasadzie tak. Jezeli nie sprzedasz w ciagu 6 lat od miesiaca
    nastepnego po zamknieciu DG i sprzedaz nie nastapi w ramach DG (np.
    otworzysz nowa)- art. 14 ust 3 pkt 12.

    Nie ma juz zryczaltowanego podatku od remanentu koncowego.

    --
    Adam