  • 1. Data: 2002-10-30 21:02:18
    Temat: Restrukturyzacja składek ZUS
    Od: "sp_iza" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mnie oświecić, proszę?
    Prowadzę jednoosobową dz. gospod.
    W składanych co miesiąc deklaracjach DRA Program Płatnika automatycznie
    wstawia mi 100 % składki na ubezp. społ. jako "finansowane przez
    ubezpieczonego".
    Chcąc skorzystać z restrukturyzacji czytam w ustawie, że podlegają jej
    zaległości " z tytułu składek należnych za okres od dnia 1 stycznia
    1999r. do dnia 31 grudnia 2001r. - w części finansowanej przez płatnika
    ".
    Jak mam to rozumieć - czy
    - restrukturyzacja nie dla mnie?
    - mam błędy w DRA?
    - płatnik i ubezpieczony to w 1-osobowej dz. gospod to samo i złożyć
    wniosek nie wnikając w szczegóły?
    Co dalej z fantem? Bardzo proszę o pomoc...
    Iza

  • 2. Data: 2002-10-31 23:26:13
    Temat: Re: Restrukturyzacja składek ZUS
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > Jak mam to rozumieć - czy
    > - restrukturyzacja nie dla mnie?

    Jak najbardziej jest też dla ciebie ale są pewne warunki które musisz
    spełnić(one poniżej)

    > - mam błędy w DRA?

    nie masz (chyab ze są ale trudno mi to ocenić bez wglądu w DRA)

    > - płatnik i ubezpieczony to w 1-osobowej dz. gospod to samo i złożyć
    > wniosek nie wnikając w szczegóły?

    TAK jak mozesz to złóż wniosek

    > Co dalej z fantem? Bardzo proszę o pomoc...

    A więc:
    restrukturyzacją objete są zadłużenia w ZUS do 31.12.2001 (czyli deklaracja
    z grudnia 2001 nie wchodzi do restrukturyzacji) aby móc być tym objętym
    musisz spłacić zadłużenie za miesiące 12.2001 do nadal a do tego przedstawić
    szerego dokumentów i dołączyć POPRAWNIE wypełniony wniosek (jeden, powtarzam
    jeden błąd we wniosku cię dyskfalifikuje (prztynajmniej u takiego pracownika
    ZUS jak ja!! :-)) Jak najszybciej złóż do swojego Inspektoratu ZUS pismo o
    rozliczenie konta abyś mogła dowiedzieć sie jakie są zaległości i dopisz na
    pismie, ze potrzebne jest to do restrukturyzacji bo jak tego nie dopiszeto
    to nie zdążą Ci rozlioczyć konta (jest na to 14 dni więc jeśli ładnie
    poprosisz i trafisz na ludzkiego pracownika to są szanse że uda ci się).
    Nauralnie skłądka emerytalna nie wchodzi do umożenia i coś tm jeszcze więc
    to musisz zapłacić, a szczegóły dowiesz się na informacji w ZUS. jak coś
    jeszcze to pisz, pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-11-03 21:56:43
    Od: "Sha bilo" <l...@g...pl>

> [...]
    > to musisz zapłacić, a szczegóły dowiesz się na informacji w ZUS. jak coś

    Wykorzystam:o) Twą dobrą wole i zapytam co ma zrobić gostek(kuzyn akurat)
    który od rozpoczęcia swej działalności(gdzieś koniec 99') nie zapłacił ani
    jednej składki,
    ba nawet chyba jej nie zgłosił do ZUS-u.
    Jak jego sytuacja wygląda w świetle tej restrukturyzacji i czy wogóle go
    obejmuje.
    Pozdr.

    Shb

  • 4. Data: 2002-11-04 22:20:26
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ba nawet chyba jej nie zgłosił do ZUS-u.
    > Jak jego sytuacja wygląda w świetle tej restrukturyzacji i czy wogóle go

    Hm, z punktu widzenia ustawy o restrukturyzacji podchodzi pod nią, zyli moze
    się starać o umorzenie, ale jeśli nie zgłosił działalności do 7 dni od daty
    rozpoczęcia podlega pod odpowiednie przepisy i może mu zostać nałożona kara,
    zgodnie z (chyba art 35 - ale nie jestem pewnien co do zgodności, Ustawy o
    Ubezpieczeniach Społecznych). Ale to jest raczej odosobniony przypadek, a my
    i tak zajmujemy się każdym osobno (nie ma precedensów) więc musicie się
    dowiadywać u siebie w ZUS.